Premium

5 vragen aan Shannon Brennan, nieuw Head of Talent bij 180 Amsterdam

Over talent zoeken, vinden en houden en de magie van '180 Thinking'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wat ga je doen als Head of Talent? ‘Talent ontdekken, blootleggen en verbinden. De ambities voor de toekomst die koestert krijgen echt vorm als je de beste mensen vindt, hebt en houdt. Dus mijn functie gaat niet alleen over het verbinden van bestaand talent aan nieuw talent, maar ook over het vasthouden van talent. Zorgen dat ons bureau een vooraanstaande positie inneemt in de markt als het gaat om het binnenhalen talent in de breedste zin van het woord.&;

‘Ik zoek niet naar eenheidsworst en steek ook zeker niet alleen maar binnen de bureauwereld mijn licht op. Mensen met een hele andere achtergrond, zoals mode of politiek, met een waanzinnig goede houding en veel talent die waarde toevoegen aan ons bureau zijn meer dan welkom.’

Waar ligt je focus? &;Het is ongelofelijk belangrijk om de dynamiek te houden in elke fase van het wervingsproces en om mensen het gevoel te geven dat ze gewaardeerd worden en gewild zijn. Businesses run on people, en zowel in Amsterdam als internationaal is het een zeer competitieve wereld. Jong talent goed onderhouden is ook erg belangrijk.

Ik wil nieuw talent ontdekken en ze laten opbloeien tot de sterren van morgen en de toekomstige ambassadeurs van 180.&;

Hoe herken je talent? ‘Ik kijk naar enthousiasme en passie, dat is boven alles de graadmeter van echt goede mensen. In mijn vorige baan als headhunter bij BBH London heb ik meegemaakt dat een team zo knalde van de energie dat iedereen met ze wilde werken.

Het klinkt abstract, maar hun hele houding en manier van doen maakte dat mensen hun oren spitsten en naar ze wilden luisteren. Ze werden het meest succesvolle team binnen dat bureau omdat ze enorm populair waren.  Zo zie je maar, talent is besmettelijk.’

‘180 Thinking’ is een criterium. Vertel. ‘Het betekent dat je afstand durft te nemen van de gestelde kaders en traditionele codes en een nieuwe manier vindt om merken goed over het voetlicht te brengen. Het gaat ook om in de schoenen van onze klanten kunnen en durven staan en een goed verhaal vertellen dat het merk verbindt met de harten van de consument.

PS4 ‘For the Players en de sponsoring van Qatar Airways van  FC Barcelona zijn mooie voorbeelden van succesvolle storytelling die we hebben gemaakt.’

Hoe zit het met je eigen ‘180 Thinking’? ‘Van nature ben ik een echte positivo en ik sta heel pragmatisch in het leven. Ik zie in elke situatie mogelijkheden, hoe gecompliceerd of schijnbaar onmogelijk ook. Zelfs op school was ik bezig met mensen verbinden en dingen organiseren.

Waar ik wel aan moet werken is mijn geduld: alles moet snel. Maar gelukkig heb ik een van de weinige banen ter wereld waar die eigenschap geen probleem is, maar juist een troef.’

 

PS4 ‘For the Players:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie