Young Spice


Procter & Gamble is aan het proberen om zijn aftershavemerk Old Spice van een jonger imago te voorzien.
Om jongere mannen naar het merk toe te trekken associeert het zich tegenwoordig onder meer met NASCAR (autoraces) Het reclamebureau van Old Spice, EVB, heeft vier microsites bedacht met interactieve content gericht op mannen tussen 16 - 24. Eén daarvan speciaal voor NASCAR.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp de site een 'rich media experience' (jaja) voor mannen tussen de 16 en 24. Zoals interiews met en een blog door de door Old Spice gesponsorde coureur Tony Stewart, een serie filmpjes 'In Hot Pursuit of Fans', waarin frisse jonge meiden NASCAR fans interviewen en 'cheat codes' voor het Total Team Control game waarin Old Spice uiteraard product placement heeft.
Een tweede site, musicinthezone.com, bevat onder meer content van het muziekblad Spin. Op dit moment staan er vier opkomende bandjes op en kun je er tracks beluisteren via Apple's iTunes. Met codes van Old Spice producten kun je er songs downloaden.
Tot slot hebben ze nog de sites "When She's Hot" en "When you Stink" bedacht. In het ene filmpje danst een strakke meid met veel buik, heup, bil en zweet in een nachtclub, in het andere danst er een minder aantrekkelijke jongeman doorheen. Pay off: when she's hot, she's sexy. When you're hot, you stink. En kun je je maar beter met Old Spice bespuiten.
Je kunt de filmpjes zelf editen en het geheel is natuurlijk viraal bedoeld. Maar hoeveel naar Old Spice riekende mannen gaat dit nu opleveren?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid