Overslaan en naar de inhoud gaan

WNL: ‘Geen mens weet waar Publieke Omroep voor staat’

slechts 30 procent van de publieke omroepleden is lid vanwege de grondbeginselen van hun omroep, de rest is ooit lid geworden vanwege…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aanbod van de publieke omroepen lijkt volgens de onderzoekers veel op elkaar : kijkers weten niet welke programma's bij welke omroep horen. Ook de uitgangspunten van de zendgemachtigden zijn niet helder. De uitzendingen van BNN en EO scoren het hoogst wat herkenbaarheid betreft. Gemiddeld vindt echter maar 22 procent van de ondervraagden dat programma's van een bepaalde publieke omroep alleen bij deze organisatie passen.

related partner content for mobile comes here

Minder dan een op de zes weet de uitgangspunten van de VPRO, Tros, Vara en Avro aan te wijzen op een lijst van grondbeginselen van de verschillende omroepen. Bij de NCRV, LLiNK en NPS is dat minder dan de helft. Met de basis van de EO, Max en BNN is ruim 80 procent van de ondervraagden bekend, KRO en Nos scoren ongeveer 70 procent. WNL, onstaan vanuit De Telegraaf, is gebaat bij de uitslag van het onderzoek omdat het zich wil afzetten tegen de zwakke profilering van de bestaande omroepen. (MarketingTribune)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in