Weinig innovatie A-merken in supermarkt


Dat matige resultaat is volgens Foodmagazine opmerkelijk omdat pas eind 2008 de malaise van het economische tij zich ging laten gelden. Levensmiddelenfabrikanten hadden begin 2008 nog geen reden terughoudend te zijn met innovaties. En dat terwijl A-merken juist de innovatie nodig hebben om de overvloed aan huismerken het hoofd te kunnen bieden.
Er is een rol weggelegd voor duurzaamheid in de lijst van de beste introducties. Wasmiddelenfabrikanten brengen met de merken Sun, Ariel, Omo en Robijn nieuwe producten op de markt met een geringere belasting in verpakking, CO2-uitstoot en watergebruik.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet concept Klein & Krachtig van de merken Omo en Robijn is de grootste introductie van 2008. Elke week verkochten de supermarkt in 2008 voor 242 duizend euro aan Klein & Krachtig. Op de tweede en derde plaats volgen Fanta Zero en Lipton Clear Green.
De beste supermarktintroducties van 2008:
Gemiddelde weekomzet*
* = Omzet per week in de Nederlandse supermarkten, in duizenden euro’s
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid