Overslaan en naar de inhoud gaan

Weinig innovatie A-merken in supermarkt

A-merken lieten het in 2008 afweten wat vernieuwende producten betreft. Dat blijkt uit de Intro Top 20 van bureau IRI Nederland, die vorige…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat matige resultaat is volgens Foodmagazine opmerkelijk omdat pas eind 2008 de malaise van het economische tij zich ging laten gelden. Levensmiddelenfabrikanten hadden begin 2008 nog geen reden terughoudend te zijn met innovaties. En dat terwijl A-merken juist de innovatie nodig hebben om de overvloed aan huismerken het hoofd te kunnen bieden.

related partner content for mobile comes here

Er is een rol weggelegd voor duurzaamheid in de lijst van de beste introducties. Wasmiddelenfabrikanten brengen met de merken Sun, Ariel, Omo en Robijn nieuwe producten op de markt met een geringere belasting in verpakking, CO2-uitstoot en watergebruik.

Het concept Klein & Krachtig van de merken Omo en Robijn is de grootste introductie van 2008. Elke week verkochten de supermarkt in 2008 voor 242 duizend euro aan Klein & Krachtig. Op de tweede en derde plaats volgen Fanta Zero en Lipton Clear Green.

De beste supermarktintroducties van 2008:
Gemiddelde weekomzet*

* = Omzet per week in de Nederlandse supermarkten, in duizenden euro’s

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in