Overslaan en naar de inhoud gaan

VU gooit communicatie om: 25 banen op tocht

De VU Amsterdam snijdt flink in communicatie en marketing. Zo’n 25 banen staan op de nominatie te verdwijnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoeveel mensen precies worden geraakt door de ingrijpende reorganisatie bij de VU is nog onbekend, &;omdat er ook nieuwe vacatures ontstaan’, aldus Petra van Beukering, directeur van de dienst communicatie en marketing.

related partner content for mobile comes here

Tegen studentenmagazine Ad Valvas  zei ze te hopen ‘zoveel mogelijk medewerkers’ te kunnen herplaatsen.  Vertegenwoordigers van het personeel schatten in dat 25 van de 141 medewerkers boventallig worden.

Clusters

In het reorganisatieplan verdwijnt het onderscheid tussen centraal en decentraal bij de communicatie en marketing van de VU. Bij de dienst komen drie clusters voor de faculteiten en één voor de diensten, met ieder een eigen afdelingshoofd. Ook komt er een Congres- en Mediacenter.

Regie

De communicatiemanagers bij de faculteiten verdwijnen, en ook de fotografen en de vormgevers raken hun baan kwijt. Hun functies worden uitbesteed. Niet alleen om kosten te besparen, maar ook om flexibeler te kunnen werken, aldus Van Beukering: ‘Dat noemen we de regiefunctie.’

Maatschappelijke profilering

De aanpak moet verder planmatiger worden. Alle faculteiten en diensten gaan een communicatie- en marketingjaarplan maken. Die worden ineengeschoven, zodat de VU ‘met een eenduidige communicatiestrategie kan komen, aldus Van Beukering.  De VU wil veel meer nadruk leggen op de maatschappelijke profilering.

Verontrust

De VU kwam eerder dit jaar onder vuur te liggen, onder meer nadat een groep &;Verontruste VU’ers zich uitsprak tegen &;de transformatie van de universiteit naar een commerciële instelling, deneoliberale managerscultuur en de forse bezuinigingen die tot het ontslag van 300-400 personeelsleden leiden.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in