Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever halveert gebruik plastic

Het concern heeft zijn doelen aangescherpt en halveert uiterlijk 2025 het gebruik van nieuw plastic.
Solero
Solero

Unilever wil in 2025 het gebruik van plastic halveren. De levensmiddelengigant (bekend van merken als Omo, Unox, Lipton en Dove) gebruikt nu 700.000 ton per jaar, dat moet de helft minder. 

related partner content for mobile comes here

Om dat voor elkaar te krijgen onderneemt het concern verschillende acties. Solero-ijsjes worden geleverd zonder plasticverpakking, plastictandenborstels worden vervangen door versies van bamboe, en het plastic rondom Dove-zeepjes wordt ook in de ban gedaan. 

Maar dat niet alleen, ook gaat Unilever meer recyclen en nieuwe verpakkingen ontwikkelen met minder of geen plastic. De gigant wil dat in 2025 alle verpakkingen herbruikbaar, recyclebaar en composteerbaar zijn.

Topman Alan Jope voegt toe dat Unilever ongeveer 600.000 ton plastic gaat inzamelen en verwerken; dit is meer dan het zelf op de markt brengt. ‘Plastic heeft zijn plaatst, maar niet in het milieu’, zegt hij. ‘We kunnen plasticafval alleen verminderen door snel te handelen en door radicaal actie te ondernemen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in