Overslaan en naar de inhoud gaan

Tussen één-op-één en marktsegmentatie

Het segmenteren van markten en doelgroepen lijkt uit de tijd te raken. Want het wordt steeds beter mogelijk op individueel niveau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het verschijnsel marktsegmentatie gaat al een hele tijd mee. Ondanks de opkomst van nieuwe technologieën en de beschikbaarheid van data op individueel niveau, is het in veel markten nog steeds de moeite waard marktsegmenten en de bijbehorende doelgroepen te onderscheiden. En in sommige gevallen neemt de waarde van marktsegmentatie eerder toe dan af. Zo kan de globalisering het mogelijk maken om doelgroepen te onderscheiden die over de landsgrenzen heen reiken.

related partner content for mobile comes here

Dat het in theorie vaak aantrekkelijker is om klanten zo gedifferentieerd en individueel mogelijk te benaderen, staat buiten kijf. Maar in lang niet alle markten zijn de investeringen die één-op-één marketing vereist, ook verantwoord. Als het benaderen van doelgroepen gepaard gaat met onmiskenbare schaalvoordelen qua productie,distributie en marketing, dan blijft marktsegmentatie een prima manier om marketing te bedrijven. Als die schaalvoordelen minimaal zijn, dan kan een individuele benadering interessanter zijn. De meeste bedrijven moeten voor zichzelf bepalen waar zij zich bevinden op de schaal tussen deze twee uitersten.

< SIZE=1>Bron: marketing research<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in