Overslaan en naar de inhoud gaan

Thuiswinkelen fors gestegen

Aankopen op afstand door consumenten (via catalogi, internet, telefoon enzovoort) zijn in de eerste helft van 2002 gestegen naar een omzet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is een stijging van 25,6 procent ten opzichte van een jaar geleden. Omzetcijfers over 2001 laten zien dat Nederland inmiddels het vierde land in Europa is qua thuiswinkelomzet, na Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk. In 2001 werd een omzet gerealiseerd van 1,84 miljard euro, een stijging van 21 procent ten opzichte van 2000. In de ranglijst van de gemiddelde besteding aan thuiswinkelen per inwoner neemt Nederland een plaats in de middenmoot in: in 2001 bedroeg de gemiddelde besteding 114 euro. Het is voor het eerst dat de thuiswinkelbranche met halfjaarlijkse omzetcijfers over alle verkoopkanalen naar buiten treedt. De cijfers voor verkopen op afstand, waarin alle verkoopkanalen gemeten zijn, zijn tot stand gekomen in samenwerking met de leden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org, en zijn gebaseerd op cijfers van CBS (oktober 2002) en Blauw Research (augustus 2002).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in