Thuiswinkelen fors gestegen


Dat is een stijging van 25,6 procent ten opzichte van een jaar geleden. Omzetcijfers over 2001 laten zien dat Nederland inmiddels het vierde land in Europa is qua thuiswinkelomzet, na Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk. In 2001 werd een omzet gerealiseerd van 1,84 miljard euro, een stijging van 21 procent ten opzichte van 2000. In de ranglijst van de gemiddelde besteding aan thuiswinkelen per inwoner neemt Nederland een plaats in de middenmoot in: in 2001 bedroeg de gemiddelde besteding 114 euro. Het is voor het eerst dat de thuiswinkelbranche met halfjaarlijkse omzetcijfers over alle verkoopkanalen naar buiten treedt. De cijfers voor verkopen op afstand, waarin alle verkoopkanalen gemeten zijn, zijn tot stand gekomen in samenwerking met de leden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org, en zijn gebaseerd op cijfers van CBS (oktober 2002) en Blauw Research (augustus 2002).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid