Overslaan en naar de inhoud gaan

Terugval in Europese PR-branche

Het gaat niet meer zo hard met de Europese PR-branche. PR Week publiceerde deze week haar European League Tables. De cijfers laten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weber Shandwick heeft Euro RSCG van de troon gestoten als grootste PR-bureau van Europa dankzij de fusie met BSMG Worldwide. De honorariuminkomsten liggen op meer dan 73,3 miljoen Britse ponden. De cijfers laten bij WS een terugval van 8 procent zien, vergeleken met de samengevoegde gegevens van WS en BSMG vorig jaar. Het aantal personeelsleden is met een kwart afgenomen. Hill & Knowlton staat op de derde plaats met een stijging van 12 procent in de honoraria. Nieuw in de top 10 is Fleishman-Hillard Europe – sinds kort ook in Nederland – dat fuseerde met GPC en Herald Communications en daardoor de honorariuminkomsten met 5 procent zag toenemen.

related partner content for mobile comes here

Er was weinig verandering in het marktleiderschap in de afzonderlijke landen. Euro RSCG domineert in Frankrijk, ondanks een daling van 12 procent in honorariuminkomsten. ECC Agenturen blijft aan kop in Duitsland, en het onafhankelijke Barabino & Partners in Italië.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in