Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster kondigt prijsverhoging van 5% aan

De Ster gaat in 2005 haar netto tarieven met gemiddeld 5 procent verhogen. Dat kondigde de nieuwe directeur van de Ster, Arian Buurman,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prijsverhoging volgt op een voor 2004 aangekondigde tariefstijging van zo'n 7 procent, die volgens Buurman 'niet voldoende bleek'. 'We zaten hartstikke vol, en zijn zelfs door het Commissariaat op de vingers getikt dat we de maximaal toegestane hoeveelheid reclamezendtijd hadden bereikt.' Buurman sprak tijdens de sessie een stevig 'mea culpa' uit over de forse capaciteitsproblemen in 2004. 'Door slechte prognoses zagen we die problemen in een aantal maanden te laat aankomen.'

related partner content for mobile comes here

Buurman en de Ster gaan een 'roerig' jaar tegemoet. Met het mogelijk verliezen van de eredivisieprogrammering als belangrijkste bedreiging. De kans dat Tros en Avro uit het publieke bestel treden, acht ze klein. De onzekerheid voor bureaus en adverteerders begint vanaf september, wanneer John de Mol zijn brede zender lanceert. Vandaar dat Buurman zich nog niet aan een verwacht kijktijdaandeel (20-49) waagt voor de periode september-december: 'Begin januari is er vast meer duidelijkheid'. Het kijktijdaandeel voor de periode januari-augustus wordt 29 pct.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in