Overslaan en naar de inhoud gaan

Stel klantwaarden centraal

Wie succesvol wil zijn, moet zich van zijn concurrenten onderscheiden en concurrentievoordelen opbouwen. Essentieel daarbij is het handelen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Want dat is waar de klant naar kijkt: hoeveel waarde levert deze dienst of dit product mij op. Michael Tracy beschreef het in zijn bestseller als volgt: klanten zijn niet loyaal richting aanbieders. Ze zijn loyaal op slechts één punt, namelijk bij welke aanbieder scoor ik de hoogst mogelijke waarde voor mijzelf.

related partner content for mobile comes here

Veel bedrijven zijn wel bezig met klantwaarden, maar teveel vanuit hun eigen gezichtspunt: hoeveel waarde heeft deze klantgroep voor mij en hoeveel marketinginspanning heb ik daar voor over. Terwijl ze zich moeten bekommeren om het uitgangspunt van de klant: hoeveel waarde biedt dit ene product mij, vergeleken met het aanbod van alle anderen? Dat is de essentie van succesvolle marketing: de klant meer waarde weten te bieden dan je concurrenten doen. Een open deur zegt u? Natuurlijk, maar daarom niet minder waar. Veel aanbieders werken nog teveel vanuit hun eigen aanbod. De score op klantwaarde blijkt een succesvolle indicator te zijn voor de ontwikkeling van marktaandeel en beurskoers.

Bron: Marketingjournal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in