Private label-bier bij Costco
Het ziet er naar uit dat Amerikaanse groothandel Costco (waar iedereen die lid wordt kan winkelen) binnenkort een eigen biermerk begint onder zijn private label Kirkland Signature, zo meldt The Seattle Times.
Costco, de op drie na grootste Amerikaanse retailer, heeft van de afdeling Alcohol and Tabacco Tax and Trade Bureau van het ministerie van Financiën goedkeuring gekregen om in samenwerking met het Californische Gordon Biersch Brewing private label-bier te gaan verkopen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe goedkeuring kwam twee weken geleden maar het kan volgens Costco-baas Jim Sinegal nog heel lang duren voordat het bier daadwerkelijk te koop is. 'Om het proces te starten hebben we eerst om goedkeuring gevraagd. Nu kunnen we het product gaan ontwikkelen.'
Eric Shepard, hoofdredacteur van Beer Marketer's Insight, een nieuwsbrief voor de biermarkt, zegt dat 'in het verleden is gebleken dat private label-bier niet succesvol is. Bier is, nog meer dan wijn, sterk merkgedreven.'
Retailers zijn gek op de hoge winstmarges die op het private label-bier zijn te verdienen, maar consumenten zijn over het algemeen niet te porren voor dit bier. Maar volgens de hoofdredacteur van Beer Marketer's Insight is het Costco-bier voor de consument wellicht niet te 'downscale'. Partner Gordon Biersch maakt volgens hem hoogwaardig bier, 'met een imago van premium importbier'.
Costco verkoopt al eigen wijn onder het Kirkland Signature-label en wodka en whisky onder het private label.
Een Amerikaanse blogger vraagt zich af of dit nu gaat betekenen dat het bier straks in grootverpakkingen verkocht zal worden.
Wordt vervolgd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid