Overslaan en naar de inhoud gaan

Politieke partijen moeten op zoek naar versterking

gastcolumnist André Soff van Consult Brand Strategy
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Poolse ex-president Lech Walesa wil alle rechten hebben op het gebruik van de 'merknaam' Solidarnosc (Solidariteit).

related partner content for mobile comes here

Hij heeft de door hem opgerichte vakbond met deze naam gevraagd een andere naam te zoeken. Walesa wil de naam 'Solidarnosc'een bredere structuur geven.

Waar wij ons nog druk maken over Poolse schilders en het CDA haar 25 jarig jubileum in droomwereld de Efteling viert, is Walesa in Polen met een heuse merkoperatie bezig.

Solidarnosc is een prachtig merk met veel potentie: het heeft echte fans, een beroemde celeb, een heel mooi beeldmerk en was maatschappelijk betrokken nog voor dat dat woord was uitgevonden.

Stel je voor: de kracht van rebelse merken als Virgin, Easyjet en Apple in combinatie met echte fans zoals bij Manchester United of U2. En Carhartt en Caterpillar hebben al bewezen dat 'working class' merken erg hip kunnen zijn.

Vergelijk dat eens met de politieke partijen in Nederland. Geen wonder dat die al jaren lang verzwakken (zo blijkt uit .
Hierdoor neemt het aantal mensen dat stemmen gaat af en de loyaliteit per partij ook. De marktleiders moeten hier iets aan doen anders gaat een nieuwkomer zoals Pim er met de stemmen vandoor. Misschien dat JP toch eens bij Lech op bezoek moet gaan in plaats van bij holle bolle gijs. Of beter nog Wouter Bos en Agnes Jongerius.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in