Politieke partijen moeten op zoek naar versterking


De Poolse ex-president Lech Walesa wil alle rechten hebben op het gebruik van de 'merknaam' Solidarnosc (Solidariteit).
Hij heeft de door hem opgerichte vakbond met deze naam gevraagd een andere naam te zoeken. Walesa wil de naam 'Solidarnosc'een bredere structuur geven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWaar wij ons nog druk maken over Poolse schilders en het CDA haar 25 jarig jubileum in droomwereld de Efteling viert, is Walesa in Polen met een heuse merkoperatie bezig.
Solidarnosc is een prachtig merk met veel potentie: het heeft echte fans, een beroemde celeb, een heel mooi beeldmerk en was maatschappelijk betrokken nog voor dat dat woord was uitgevonden.
Stel je voor: de kracht van rebelse merken als Virgin, Easyjet en Apple in combinatie met echte fans zoals bij Manchester United of U2. En Carhartt en Caterpillar hebben al bewezen dat 'working class' merken erg hip kunnen zijn.
Vergelijk dat eens met de politieke partijen in Nederland. Geen wonder dat die al jaren lang verzwakken (zo blijkt uit brandassetvaluator.
Hierdoor neemt het aantal mensen dat stemmen gaat af en de loyaliteit per partij ook. De marktleiders moeten hier iets aan doen anders gaat een nieuwkomer zoals Pim er met de stemmen vandoor. Misschien dat JP toch eens bij Lech op bezoek moet gaan in plaats van bij holle bolle gijs. Of beter nog Wouter Bos en Agnes Jongerius.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid