'AdSense verslaat Yahoo'


JenSense, een Amerikaans weblog voor online adverteren in context, maakte een praktische vergelijking tussen AdSense van Google en de nieuwe concurrent Yahoo Publisher Network (YPN) die recent het licht zag.
JenSense, zelf actief op de markt met een programma voor contextueel adverteren, hield een proef met Womens-Finance.com, een site voor, hoe raadt u het, geldzaken voor vrouwen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZe draaide in de maand augustus YPN in plaats van Adsense dat voorheen de advertentielinks plaatste op de site. De belangrijkste en voor JenSense ook heel opvallende conclusie is de gelijkenis in eindresultaten voor beide programma's. Bijna 'lood om oud ijzer'.
De totale verdiensten in augustus (met YPN) vielen 20 dollar hoger uit, een miniem verschil. Absolute getallen verschaft ze niet, .
De klikratio of ctr, het percentage kliks op de getoonde advertenties, was duidelijk beter voor AdSense.
eCPM of effectieve kosten per duizend keer dat de pagina is gezien, lieten vooral bij YPN grote fluctuaties zien. Dat was een gevolg van de relevantie van advertenties die van dag tot dag nogal scheelde. AdSense kwam beter uit de bus.
De EPC (earnings per click) of verdiensten per klik kwamen daarentegen weer aanmerkelijk hoger uit voor YPN, bijna het dubbele van Adsense. Dus advertenties van YPN leverden gemiddeld meer op. Maar JenSense verwacht een daling daarvan bij YPN in de nabije toekomst.
Ook op relevantie van advertenties deed AdSense het, met een globale vergelijking, volgens JenSense beter.
Kortom: AdSense won deze race.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid