Overslaan en naar de inhoud gaan

'AdSense verslaat Yahoo'

'AdSense verslaat Yahoo'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

JenSense, een Amerikaans weblog voor online adverteren in context, maakte een tussen en de nieuwe concurrent (YPN) die recent het licht zag.

related partner content for mobile comes here

JenSense, zelf actief op de markt met een programma voor contextueel adverteren, hield een proef met , een site voor, hoe raadt u het, geldzaken voor vrouwen.

Ze draaide in de maand augustus YPN in plaats van Adsense dat voorheen de advertentielinks plaatste op de site. De belangrijkste en voor JenSense ook heel opvallende conclusie is de gelijkenis in eindresultaten voor beide programma's. Bijna 'lood om oud ijzer'.

De totale verdiensten in augustus (met YPN) vielen 20 dollar hoger uit, een miniem verschil. Absolute getallen verschaft ze niet, .

De klikratio of , het percentage kliks op de getoonde advertenties, was duidelijk beter voor AdSense.

of effectieve kosten per duizend keer dat de pagina is gezien, lieten vooral bij YPN grote fluctuaties zien. Dat was een gevolg van de relevantie van advertenties die van dag tot dag nogal scheelde. AdSense kwam beter uit de bus.

De EPC (earnings per click) of verdiensten per klik kwamen daarentegen weer aanmerkelijk hoger uit voor YPN, bijna het dubbele van Adsense. Dus advertenties van YPN leverden gemiddeld meer op. Maar JenSense verwacht een daling daarvan bij YPN in de nabije toekomst.

Ook op relevantie van advertenties deed AdSense het, met een globale vergelijking, volgens JenSense beter.

Kortom: AdSense won deze race.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in