Overslaan en naar de inhoud gaan

'Pietertje' (Calvé Pindakaas) wint Gouden Loeki

'Pietertje', de commercial van Calvé Pindakaas (gemaakt door bureau Alfred) heeft vanavond de Ster Gouden Loeki 2010 gewonnen. Het is al…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het publiek koos voor de zestiende keer de mooiste, grappigste, meest aansprekende óf meest bijzondere televisiecommercial van het jaar. 'Pietertje' kreeg de meeste stemmen van het kijkerspubliek. De reclame van Calvé Pindakaas was een van de vijf overgebleven finalisten in de jaarlijkse verkiezing van de beste commercial.
In 'Pietertje' is een jonge 'Pieter van den Hoogenband' te zien die niet zo goed blijkt te kunnen voetballen. Gelukkig beheerst hij een andere sport beter.

related partner content for mobile comes here

Calvé Pindakaas won in 2002 al een keer de Gouden Loeki met de commercial 'Voetballertje' en in 1998 met 'Goal'. Vorig jaar won Walk-in fridge/Heineken.

De Top 5 van de Ster Gouden Loeki 2010:
1. Calvé Pindakaas met ‘Pietertje’ (Alfred International)
2. Centraal Beheer Achmea met ‘Muis’ (DDB)
3. ING met ‘Oranje Leeuwen’ (LeukWerktWorldwide)
4. Heineken met ‘Men with Talent’ (TBWA\Neboko)
5. Bol.com met ‘Mummiepak’ (Etcetera)

Tijdens de liveshow kon per telefoon en sms gestemd worden. De opbrengsten van het stemmen doneert aan van 3FM. Deze fundraiseractie gaat morgen van start vanuit het Glazen Huis in Eindhoven. Tot en met Kerstavond proberen drie 3FM dj´s zoveel mogelijk geld in te zamelen voor kinderen die hun ouders verloren hebben aan aids.

[Credits 'Pietertje'/Calvé Pindakaas)
Klant: Frank Ceulemans, Aleksander Fiege, en Femke Dekker
Bureau: Alfred
Account: Sanne Tolsma
Strategie: Marcel van Wing
Concept: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw
Artdirector: Patrick de Zeeuw
Copywriter: Aad Kuijper
RTV Producer: Sophie van Pelt
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur:: Jeroen Annokkée
Producer: Robbert Aschermann, Collin Maas

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in