'Pietertje' (Calvé Pindakaas) wint Gouden Loeki
Het publiek koos voor de zestiende keer de mooiste, grappigste, meest aansprekende óf meest bijzondere televisiecommercial van het jaar. 'Pietertje' kreeg de meeste stemmen van het kijkerspubliek. De reclame van Calvé Pindakaas was een van de vijf overgebleven finalisten in de jaarlijkse verkiezing van de beste commercial.
In 'Pietertje' is een jonge 'Pieter van den Hoogenband' te zien die niet zo goed blijkt te kunnen voetballen. Gelukkig beheerst hij een andere sport beter.
Calvé Pindakaas won in 2002 al een keer de Gouden Loeki met de commercial 'Voetballertje' en in 1998 met 'Goal'. Vorig jaar won Walk-in fridge/Heineken.
Vacatures
Product Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagSenior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie Utrecht
De Top 5 van de Ster Gouden Loeki 2010:
1. Calvé Pindakaas met ‘Pietertje’ (Alfred International)
2. Centraal Beheer Achmea met ‘Muis’ (DDB)
3. ING met ‘Oranje Leeuwen’ (LeukWerktWorldwide)
4. Heineken met ‘Men with Talent’ (TBWA\Neboko)
5. Bol.com met ‘Mummiepak’ (Etcetera)
Tijdens de liveshow kon per telefoon en sms gestemd worden. De opbrengsten van het stemmen doneert Ster aan Serious Request van 3FM. Deze fundraiseractie gaat morgen van start vanuit het Glazen Huis in Eindhoven. Tot en met Kerstavond proberen drie 3FM dj´s zoveel mogelijk geld in te zamelen voor kinderen die hun ouders verloren hebben aan aids.
[Credits 'Pietertje'/Calvé Pindakaas)
Klant: Frank Ceulemans, Aleksander Fiege, en Femke Dekker
Bureau: Alfred
Account: Sanne Tolsma
Strategie: Marcel van Wing
Concept: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw
Artdirector: Patrick de Zeeuw
Copywriter: Aad Kuijper
RTV Producer: Sophie van Pelt
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur:: Jeroen Annokkée
Producer: Robbert Aschermann, Collin Maas
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid