Overslaan en naar de inhoud gaan

Opt-in voor e-mail en sms voorlopig van de baan

Het voorstel van de Europese Commissie om een opt-in regeling in te voeren voor email- en sms-marketing heeft het niet gehaald.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Europees Parlement stemde gisteren voor amendementen op het voorstel, om een opt-out regeling te hanteren voor ongevraagde email en sms (spam). Een defintief antwoord laat echter nog op zich wachten. Na verwarrend en langdurig debat werd besloten het voorstel naar de Commissie te retourneren, vanwege een fout in de formulering van een van de amendementen. De Fedma (de Europese federatie voor direct marketing), dat lobbiet voor een opt-out regeling in combinatie met zelfregulering, toont zich ingenomen met het voorlopige standpunt. "Voor ons was het essentieel om tijdens het debat onderscheid aan te brengen tussen serieuze direct marketing en illegale spamming," reageert Axel Tandberg, directeur overheidszaken bij de Fedma. "We konden niet van de Commissie accepteren dat opt-in noodzaak is om spam te vermijden. De meeste spam komt van buiten de Europese Unie en zal niet verdwijnen met een opt-in regeling binnen de EU."

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in