Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever en Procter & Gamble leggen 'vuile oorlog' bij

Unilever heeft de ruzie met zijn Amerikaanse concurrent Procter & Gamble over bedrijfsspionage naar gegevens over shampoos bijgelegd.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het blijkt dat de kwestie al enkele maanden speelde. Procter & Gamble stelde Unilever in april op de hoogte. De bedrijfsspionage vond sinds vorig najaar plaats. Procter-topman John E. Pepper sprak donderdag van een ongelukkig incident. "Ik ben er persoonlijk bij betrokken geweest om te garanderen dat de verkregen Unilever-informatie niet gebruikt wordt in plannen van P&G. We geloven dat deze overeenkomst de zakelijke belangen van Unilever en P&G beschermen."

related partner content for mobile comes here

De zaak kwam eind vorige maand aan het rollen toen het Amerikaanse zakenblad Fortune berichtte dat het vuilnis van Unilever was doorzocht op bedrijfsgeheimen. Fortune beweerde dat Procter & Gamble Vietnamveteranen had ingezet voor de spionage. Ze zouden zich hebben voorgedaan als marktanalisten.

Toen het bericht naar buiten kwam, haastte het Amerikaanse concern zich te laten weten dat de wijze waarop de informatie is binnengekomen niet past in zijn beleid. Beide bedrijven zeiden al snel op zoek te zullen gaan naar een oplossing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in