Online reclamebestedingen in UK al hoger dan tv


De opkomende markten, zoals India en China, zien het aandeel van internet in het mediabudget jaarlijks al stijgen met meer dan 25 procent. Wat weinigen weten is dat internet in Groot-Brittannië al het grootste medium is, groter dus dan tv. In Duitsland hijgt internet tv ook al in de nek.
In de grootste markt, de VS, gaat nog altijd 51 miljard dollar naar tv-reclame. En 27 miljard naar internet. In Groot-Brittannië krijgt internet 7 miljard dollar en tv 6 miljard. In Japan heeft internet 6 miljard dollar en tv 15 miljard. Duitsland besteedt 5 miljard dollar aan internet en 6 miljard aan tv-reclame. In Frankrijk krijgt internet 3 miljard en tv 4 miljard.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNoord-Amerika heeft de hoogste internetpenetratie (74,2 procent, cijfers 2009) van alle werelddelen, maar daar zit maar een relatief kleine groep van de wereldbevolking (14,6 procent). Europa zorgt voor 24,1 procent van de wereldbevolking en heeft 52 procent internetpenetratie. De groei zit in Azië dat 42,6 procent van de wereldbevolking huisvest, maar slechts een internetpenetratie van 19,4 procent heeft.
Latijns Amerika heeft 30,5 procent van de wereldbevolking en heeft een internetpenetratie van 10,3 procent.
De voorspelling van Admap is dat er dit jaar in een aantal landen fors meer geïnvesteerd wordt in internet. China zal 26 procent meer uitgeven aan internet. India volgt op de voet en doet 25,3 procent meer en Brazilië zit op een groei van 20,5 procent. Rusland besteedt 19 procent meer budget aan internet. De UK zit op een groei van 7,1 procent en de VS op 10,9 procent.
Globaal gesproken besteedt de gemiddelde internetgebruiker zo’n 26 minuten per dag aan internet. 10 minuten daarvan gaan op aan sociale netwerken, die daarmee de grootste categorie vormen. Nieuws en informatie komen niet verder dan 4,6 minuten. Blogs kregen niet meer dan 2,8 minuten (cijfers december 2009).
Als je naar de globale reclamebestedingen kijkt dan had tv nog het grootste deel met 41,9 procent (cijfers 2008). Print kreeg nog 33,9 procent. En internet was al derde met 10,9 procent. Radio zat op 7 procent en outdoor op 6 procent. Bioscoop was piepklein met 0,4 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid