Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet thuiswinkelbranche stijgt naar 3,6 miljard

De Nederlandse thuiswinkelmarkt (verkopen via internet, catalogi, post, telefoon, et cetera) is in 2005 gestegen naar € 3,26 miljard, een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de € 3,26 miljard omzet werd € 2,21 miljard via internet verkocht, een stijging van 32 procent ten opzichte van 2004. In de overige kanalen catalogi, post, telefoon, etc. daalde omzet naar€ 1,05 miljard, een daling van 10,2 procent ten opzichte van 2004.

related partner content for mobile comes here

De omzetstijging in de thuiswinkelbranche in 2005 is met ruim 14,6 procent (tegen 13,2 procent in 2004) opvallend te noemen in vergelijk met de omzet ontwikkeling in de detailhandel, die volgens CBS in 2005 daalde met 0,2 procent (tegen -2,1 in 2004). Het aandeel thuiswinkelen van de detailhandel stijgt in 2005 naar 4,12
De cijfers voor verkopen op afstand, waarin alle verkoopkanalen gemeten zijn, maken onderdeel uit van de Thuiswinkel Markt Monitor en zijn tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Blauw Research en mede gebaseerd op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. De meer dan 300 leden van de branchevereniging Thuiswinkel.org vertegenwoordigen zo’n 80 procent van de totale Nederlandse thuiswinkelmarkt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in