Overslaan en naar de inhoud gaan

NRC: geen proefabonnementen en CPM-model

'Omdat wij betrokken lezers hebben, zijn wij als enige in de dagbladbranche gestopt met het aanbieden van proefabonnementen.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt de nieuwe commercieel directeur Madelon Hoekstra-Fortuin vandaag in een interview met Adformatie. 

NRC heeft volgens Hoekstra-Fortuin een heel betrokken publiek, dat bijvoorbeeld gemiddeld 40 minuten de krant leest en langer online blijft op de sites van het mediabedrijf. Dat leidde meteen tot een belangrijke eerste stap in het commerciële beleid: ‘Wij zijn als enige gestopt met het aanbieden van proefabonnementen. Wij zagen dat proefabonnementen lezers aantrekken die minder beklijven en dat kost ons uiteindelijk meer geld dan dat het oplevert. Het is een belangrijke boodschap aan bureaus en adverteerders die ik nu spreek tijdens de roadshow die we momenteel doen: als je bij ons inkoopt op bereik, dan is dat ook écht bereik.’

Het CPM-model dat De Persgroep introduceerde en waarin Telegraaf Media Groep meegaat, zal NRC Media niet doorvoeren, zegt Hoekstra-Fortuin. &;CPM heeft natuurlijk zijn basis in de online wereld, ik ken dat businessmodel. Maar ik ben de NOM Printmonitor gaan bestuderen en liep toch tegen een probleem op. Het is hartstikke mooi dat we nu kunnen zien hoe mensen het nieuws tot zich nemen, alleen online, alleen print of een combinatie. Dan zie je dat nrc.next 28 procent digitale lezers heeft, het grootste van alle landelijke dagbladen. Maar het is onduidelijk hoe gemiddeld bereik eruit ziet. Die groep nrc.next lezers doet dan nog niet mee en dat geldt ook voor NRC Handelsblad. Dat komt pas later als het nieuwe Nederlands Online Bereiks Onderzoek (NOBO) echt gaat beginnen. Daarin worden digitale- en offline media gekoppeld.&;

Omdat het nu &;nog geen volledige weergave van de werkelijkheid is&;, heeft de commercieel directeur besloten nu niet over te stappen op CPM. &;Ik zeg overigens niet dat we dat nooit gaan doen.’

Het hele interview staat vandaag in Adformatie .

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in