Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw bureau wordt letterlijk naakt geboren

Het Amerikaanse marketingbureau Mode Design Group gaat verder als Viceroy Creative.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

President David Moritz, creative director Gabrielle Rein en accountmanager Raegan Gillete ervaarden zelf hoe het is om een &;naaktcampagne&; te schieten. Moritz vond dat hij iets nodig had om de herpositionering op een &;duidelijke&; manier bekend te maken.

related partner content for mobile comes here

Tegenover vertelde Moritz dat de shoot is geïnspireerd op het idee van de naaktfoto&;s waarmee Sagmeister & Walsh in 2012. De creatieve industrie reageerde cool op de foto&;s en op basis van de shoot kreeg Sagmeister & Walsh veel aanvragen om meer te vertellen over hun campagnes en samenwerkingen.

Letterlijke transformatie
Toen creative director Rein een personal trainer nam - om fit te worden na haar zwangerschap - dacht Moritz aan de foto&;s van Sagmeister & Walsh. Moritz: &;Rein raadde mij aan om mee te trainen en door de fysieke transformatie die ik onderging, kwam ik op het idee voor deze shoot. Er bestaat geen betere metafoor om een transformatie letterlijk in beeld te brengen.&;

Viceroy Creative is niet bang dat potentiële klanten afte schrikken. Aaron Bearce, Chief Financial Officer bij Viceroy Creative: &;Ons werk wordt ook beoordeeld op de "buitenkant" en op deze manier laten we weinig aan de verbeelding over. Daarnaast willen we mensen beroeren met een vleugje humor. Dat is iets wat ons onderscheidt van grote bureaus. Wij laten zien dat we anders durven te zijn en dat we niet bang zijn om risico&;s te nemen.&;





Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in