Overslaan en naar de inhoud gaan

Munt uit eigen merk

Voor retailers valt er veel te halen uit het eigen merk. Consumenten vragen er steeds meer naar. Een paar tips.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eigen merken blijken het steeds beter op te kunnen nemen tegen A-merken. Bovendien is de consument in toenemende mate bereid er wat meer voor te betalen – mits de prijs-kwaliteitverhouding in zijn ogen maar goed blijft. Perceptie is alles, investeren in betere verpakking loont dan ook zeker. Alleen, om een consument tot eerste aankoop te verleiding is het ‘t allerbelangrijkst om voor een goede kwaliteitsperceptie te zorgen, en toch iets voordeliger te zijn dan het A-merk. Ook voor herhalingsaankopen blijft het belangrijk dat de consument het gevoel heeft dat hij voordeliger uit is.

related partner content for mobile comes here

Retailers mogen over het algemeen nog wel wat meer doen aan de branding en promotie van hun huismerken. Consumenten gaven in een onderzoek de volgende tips:

  • meer aanbiedingen;
  • meer reclame, zowel op het schap als instore;
  • betere verpakking en labelling.

Dit alles echter, mits het de prijs maar niet nadelig beïnvloedt!

Bron: Progressive Grocer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in