Munt uit eigen merk
Eigen merken blijken het steeds beter op te kunnen nemen tegen A-merken. Bovendien is de consument in toenemende mate bereid er wat meer voor te betalen – mits de prijs-kwaliteitverhouding in zijn ogen maar goed blijft. Perceptie is alles, investeren in betere verpakking loont dan ook zeker. Alleen, om een consument tot eerste aankoop te verleiding is het ‘t allerbelangrijkst om voor een goede kwaliteitsperceptie te zorgen, en toch iets voordeliger te zijn dan het A-merk. Ook voor herhalingsaankopen blijft het belangrijk dat de consument het gevoel heeft dat hij voordeliger uit is.
Retailers mogen over het algemeen nog wel wat meer doen aan de branding en promotie van hun huismerken. Consumenten gaven in een onderzoek de volgende tips:
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta- meer aanbiedingen;
- meer reclame, zowel op het schap als instore;
- betere verpakking en labelling.
Dit alles echter, mits het de prijs maar niet nadelig beïnvloedt!
Bron: Progressive Grocer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid