Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel onderzoek van Tradedoubler wint IAB-prijs

Tradedoubler heeft onlangs de IAB Europe Research Award gewonnen. De onderscheiding is uitgereikt voor onderzoek uitgevoerd door de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek is uitgevoerd in 8 verschillende Europese landen, onder 2.500 smartphone-gebruikers die minstens één maal per maand online winkelen. Deze landen, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Polen, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden, vertegenwoordigen 89% van de Europese e-commerce retailmarkt.

related partner content for mobile comes here

Het Tradedoubler-onderzoek laat zien hoe de opkomst van e-commerce en de toename van het smartphone- en tabletgebruik, het aankooptraject van de traditionele consument verandert en wat dat betekent voor marketeers. Tijdens de oriëntatiefase, de eerste fase van het aankoopproces, maakt 92 % van de consumenten gebruikt van performance based-marketingwebsites en –apps. Bij afwezigheid op deze sites, worden merken dus erg vaak buitengesloten tijdens de belangrijke eerste fase van het aankoopproces.
Tradedoubler onderzocht in hetzelfde onderzoek ook de invloed van trends als showrooming en het gebruik van een tweede scherm. .

Technologie en interactie Pascal Gayat, regiodirecteur Benelux en Frankrijk van Tradedoubler, zegt: ”Tradedoubler kruipt met dit onderzoek in de huid van de consument en analyseert hoe nieuwe technologieën van invloed zijn op de interactie tussen consumenten en retailers, winkelstraten en merken. De onthullende inzichten die dat oplevert, delen wij met onze 2000 publishers en marketeers. Ons onderzoek helpt hen aan diepere inzichten over de snelgroeiende invloed van Performance Marketing-kanalen op het aankooptraject van de consument.”

Onderzoeksbibliotheek Alison Fennah van IAB Europe zegt: ”De awards bevorderen het Europese onderzoek en de verspreiding ervan. De kwaliteit en kwantiteit van de inzendingen laat zien hoe deze onderzoeken bijdragen aan de ontwikkeling van de branche. De winnende onderzoeken dragen bij aan IAB Europe´s groeiende bibliotheek met de beste onderzoeken, die vrij te gebruiken zijn door professionals in de branche.”

De infographic is hieronder te bekijken of te downloaden.

De whitepaper is na regstratie te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in