Onderzoek: 'Meer dan helft MKB houdt geen rekening met mobiel'


[PERSBERICHT]
Het onderzoek, dat jaarlijks plaatsvindt, is er op gericht inzicht te verschaffen in de online marketing trends binnen het MKB. De onderzoekers zeggen verrast te zijn door de resultaten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSRisico ten opzichte concurrentieDe Nederlandse ondernemers houden kennelijk niet goed rekening met de opmars van mobiel. Uit het onderzoek komen de volgende resultaten naar voren: 58,1 procent geeft aan geen rekening te houden met bezoekers van mobiele apparaten zoals smartphones en tablets, 66,5 procent van de ondernemingen heeft een website die niet geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik en maar 9,4 procent geeft aan een eigen app te hebben. Het spreekt voor zich dat de ondernemers hiermee een risico lopen ten opzichte van MKB-ers die zich wel richten op mobiele consumenten.
Chris Jongeling, directeur van online marketing bureau Zeo: ‘’We zijn vooral verrast dat veel ondernemers nog een afwachtende houding aannemen als het gaat om mobiel, want volgens recent onderzoek van het CBS gaan zes op de tien internetters tegenwoordig mobiel online. Daarnaast zien wij dat bijvoorbeeld in webshops 50% van de bezoekers via mobiele apparaten komt. Een voor mobiel slecht ingerichte webshop kost dan dus gewoon omzet.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid