Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: 'Meer dan helft MKB houdt geen rekening met mobiel'

Meer dan de helft van de bedrijven in het MKB houdt nog geen rekening met mobiele bezoekers op hun website. Minder dan 10 % heeft een eigen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[PERSBERICHT]

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek, dat jaarlijks plaatsvindt, is er op gericht inzicht te verschaffen in de online marketing trends binnen het MKB. De onderzoekers zeggen verrast te zijn door de resultaten.

Risico ten opzichte concurrentieDe Nederlandse ondernemers houden kennelijk niet goed rekening met de opmars van mobiel. Uit het onderzoek komen de volgende resultaten naar voren: 58,1 procent geeft aan geen rekening te houden met bezoekers van mobiele apparaten zoals smartphones en tablets, 66,5 procent van de ondernemingen heeft een website die niet geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik en maar 9,4 procent geeft aan een eigen app te hebben. Het spreekt voor zich dat de ondernemers hiermee een risico lopen ten opzichte van MKB-ers die zich wel richten op mobiele consumenten.

Chris Jongeling, directeur van online marketing bureau Zeo: ‘’We zijn vooral verrast dat veel ondernemers nog een afwachtende houding aannemen als het gaat om mobiel, want volgens recent onderzoek van het CBS gaan zes op de tien internetters tegenwoordig mobiel online. Daarnaast zien wij dat bijvoorbeeld in webshops 50% van de bezoekers via mobiele apparaten komt. Een voor mobiel slecht ingerichte webshop kost dan dus gewoon omzet.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in