Overslaan en naar de inhoud gaan

Managers lezen steeds vaker online dagblad

Managers en professionals lezen hun krant steeds vaker online, zo blijkt uit de nieuwste ICT Barometer. NRC en Trouw scoren het beste op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan het onderzoek van Ernst & Young doen 606 directeuren/managers en professionals
mee. De opmars van de digitale editie van het dagblad blijkt overduidelijk uit het onderzoek. Respondenten tussen 20 en 35 jaar lezen relatief vaak digitale dagbladen, terwijl respondenten ouder dan 50 jaar relatief vaak (betaalde) papieren dagbladen lezen.
Het
bereik van (gratis) dagbladsites is vergelijkbaar met die van papieren dagbladen: circa 60 procent. Betaalde, papieren dagbladen worden wel frequenter gelezen dan online dagbladen.
Slechts een klein deel van de ondervraagden (12 procent) maakt wel eens gebruik
van een betaalde dagbladsite.

related partner content for mobile comes here

De ondervraagden waarderen de digitale dagbladen met gemiddeld een 7. Hoewel de verschillen klein zijn, scoren de sites van het NRC en Trouw iets beter dan de andere dagbladsites.
Het digitale dagblad vormt op termijn een bedreiging voor het papieren dagblad; 13 procent van de abonnementhouders geeft nu al aan dat de komst van digitale dagbladen een reden is om het papieren abonnement op te zeggen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in