Managers lezen steeds vaker online dagblad
Aan het onderzoek van Ernst & Young doen 606 directeuren/managers en professionals
mee. De opmars van de digitale editie van het dagblad blijkt overduidelijk uit het onderzoek. Respondenten tussen 20 en 35 jaar lezen relatief vaak digitale dagbladen, terwijl respondenten ouder dan 50 jaar relatief vaak (betaalde) papieren dagbladen lezen.
Het
bereik van (gratis) dagbladsites is vergelijkbaar met die van papieren dagbladen: circa 60 procent. Betaalde, papieren dagbladen worden wel frequenter gelezen dan online dagbladen.
Slechts een klein deel van de ondervraagden (12 procent) maakt wel eens gebruik
van een betaalde dagbladsite.
De ondervraagden waarderen de digitale dagbladen met gemiddeld een 7. Hoewel de verschillen klein zijn, scoren de sites van het NRC en Trouw iets beter dan de andere dagbladsites.
Het digitale dagblad vormt op termijn een bedreiging voor het papieren dagblad; 13 procent van de abonnementhouders geeft nu al aan dat de komst van digitale dagbladen een reden is om het papieren abonnement op te zeggen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid