Overslaan en naar de inhoud gaan

Like a Boss: regisseur Roel Welling

Brandfighters zendt in samenwerking met Adfo Groep, onder de titel ‘Like a Boss’, iedere maand een interview uit met een maker uit het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

zendt in samenwerking met Adfo Groep, onder de titel ‘Like a Boss’, iedere maand een interview uit met een maker uit het reclamevak, die inzoomt op zijn discipline.

related partner content for mobile comes here

Roel Welling, mede-eigenaar van productiemaatschappij Wefilm, is de tiende professional in de Like a Boss reeks (Brandfighters startte de reeks eerder, red.). Wefilm is gespecialisserd is het maken van ‘toegankelijke activerende films en commercials’. Of anders gezegd: van ‘stuff people want to share’.

- Roel Welling over de toekomst van online commercials from on .

Na 6 jaar traditionele commercials te hebben geregisseerd (bij CCCP en Comrad) had Welling het gevoel dat hij iets miste. Na het regisseren van een aantal succesvolle virals was dat gevoel verdwenen; hij merkte op dat hij liever commercials wou maken waarover gepraat wordt, dan commercials die op TV eenzijdig worden gepusht.

Wanneer je virals en online commercials maakt is het belangrijk om vernieuwend te zijn. Dat kan door nieuwe humor, een nieuw soort extreemheid of door vernuftigheid. Volgens Welling is het belangrijk om je continu bewust te blijven van de manier waarop mensen jouw werk zien.

In de afgelopen jaren is de rol van een regisseur ook veranderd. Hij denkt nu mee met het concept en doet bijvoorbeeld zelf de cameravoering, Welling legt dit uit aan de hand van een anekdote over de Dropped-campagne van Heineken die Wefilm voor Wieden+Kennedy maakte.

Eerdere Like a Boss-afleveringen zien? Kijk .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in