Overslaan en naar de inhoud gaan

Lex Hoefsloot (Lightyear One) grote winnaar bij Creative Heroes Awards

De zes ‘grootste creatieve game changers van Nederland’ werden gisteren bekroond bij de Creative Heroes Awards.
Lex Hoefsloot
Lex Hoefsloot
© Creative Heroes Awards
Lex Hoefsloot
Lex Hoefsloot
© Creative Heroes Awards

Donderdagavond zijn de Creative Heroes Awards uitgereikt. Na awards in zes categorieën (oplopend in schaal van impact) bleek Lex Hoefsloot uiteindelijk de grote publiekslieveling. Hij werd in de categorie met de hoogste impact: ‘1:1.000.000.000’ onderscheiden met een Creative Heroes Award. Met zijn team van Lightyear One realiseerde hij het ontwerp van de eerste Solar Familycar, waarvan het prototype gister, op de dag van de uitreiking, werd gelanceerd. De Lightyear One heeft de potentie om de CO2-emissie terug te dringen, kan veel zon omzetten in kilometers en is het grootste deel van het jaar zelfvoorzienend.

related partner content for mobile comes here
Solar Familycar
Solar Familycar Lightyear One

Dit zijn de overige winnaars in oplopende volgorde van impact:

MindAffect

In de categorie 1:1 kreeg Ronald Carpentier een Creative Heroes Award voor zijn project MindAffect. Met MindAffect kunnen mensen die als gevolg van een beroerte of ALS geen behoeften of emoties kunnen tonen, toch met de buitenwereld communiceren.

Super Local

Pim van Baarsen en Luc van Hoeckel werden tot Creative Hero uitgeroepen in de categorie 1:100. Dankzij hun project Super Local maken ze het voor landen met een niet-ontwikkelde economie mogelijk om eenvoudig hun eigen producten te fabriceren. Met eenvoudig te fabriceren ontwerpen voor diverse toepassingen stimuleren ze de lokale economie.

Shahar Livne

In de categorie 1:10.000 kreeg Shahar Livne een Creative Hero Award uitgereikt. Door plastic niet als afval te zien, maar het als grondstof te vermengen met natuurlijke producten, biedt ze de planeet een oplossing voor het afvaloverschot.

Restafval

Simone Post kreeg een Award in de categorie 1:100.000 voor haar designbenadering van restafval. Ze combineert traditioneel handwerk met een circulaire manier van denken en helpt zo grote bedrijven anders te kijken en op een betere manier om te gaan met restafval.

Farm Flower Fragrances

Met haar project Farm Flower Fragrances wist kunstenaar Claudy Jongstra een Creative Heroes Award in de categorie 1:1.000.000 binnen te halen. Dit volledig organisch en duurzaam geproduceerd parfum geeft een enorme impuls aan de biodiversiteit. Boeren worden gestimuleerd om verschillende gewassen te kweken, waardoor het ecologisch evenwicht wordt hersteld en kleurrijke velden met bloemen, bijen en vlinders terugkeren.

Lightyear

In de categorie 1:1.000.000.000 tenslotte werd zoals gezegd Lex Hoefsloot onderscheiden met een Creative Heroes Award. De Lightyear One heeft de potentie om de CO2-emissie terug te dringen, kan veel zon omzetten in kilometers en is het grootste deel van het jaar zelfvoorzienend.

Over de Creative Heroes Awards

De Creative Heroes Awards worden elk jaar toegekend aan de grootste creatieve game changers van Nederland. Mensen die een blijvende, positieve verandering teweeg brengen voor mens en maatschappij. De prijs kijkt voorbij disciplines en vakgebieden en wordt daarom ook wel de ‘Oscars van de Creatieve Industrie’ genoemd.

Om tot Creative Hero te worden uitgeroepen is de mate van impact van een project bepalend. De zeventien-koppige jury, dit jaar onder leiding van Qindle-oprichter Taco Schmidt, kijkt daarbij naar zes verschillende categorieën: van impact op persoonlijke schaal tot impact op wereldschaal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in