
Dat blijkt uit onderzoek dat de Universiteit Twente heeft uitgevoerd in opdracht van de Stichting Alcoholpreventie (STAP). Voor het onderzoek zijn 1.688 jongeren tussen de 12 en 15 jaar ondervraagd.
Bijna alle jongens (95 procent) en de meeste meisjes (90 procent) hebben tijdens het EK bierreclames gezien. Degenen die minstens acht wedstrijden hebben gezien, kennen sindsdien een stuk meer biermerken.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeVoor STAP is het onderzoek aanleiding te pleiten voor een verbod op alcoholpromotie tijdens sportevenementen.
De Stichting verantwoord alcoholgebruik (Stiva) zet vraagtekens bij het onderzoek. Er is volgens haar geen sprake van ‘massale bierreclames’ tijdens het EK. Drie reclamespotjes die in het onderzoek met name zijn genoemd, zijn in de maand mei vaker uitgezonden dan tijdens het EK in juni, aldus Stiva. Ook bestrijdt de stichting dat een verband is aangetoond tussen alcoholreclames en het drinken door jongeren.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee