Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkten vechten om centen

Supermarkten voeren hun strijd om de gunst van de consument op centen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarbij lijken de verschillen tussen C1000, Albert Heijn en Super de Boer steeds kleiner te worden, blijkt uit een test van het AD. Voor een boodschappenpakket van 85 artikelen betaalde het dagblad bij C1000 106,88 euro, bij Albert Heijn 107,16 en bij Super de Boer 110,74. De goedkoopste van de onderzochte supermarkten was Jumbo met 104,08 euro.

related partner content for mobile comes here

Vergeleken met november 2007 is de prijs van hetzelfde pakket boodschappen bij Albert Heijn ruim 4 procent duurder geworden. Met een stijging van 0,8 procent bleven de prijzen bij Super de Boer op vrijwel hetzelfde niveau. C1000 werd 3,7 pct duurder.

Het AD hield de prijsvergelijking voor de vijfde keer. Doordat de uitslagen zo dicht bij elkaar liggen is het tijdstip van de prijspeiling mede bepalend voor het eindresultaat. Een ’ grote’ aanbieding kan zorgen dat AH, C1000 of SdB van plaats wisselen. Jumbo onderscheidt zich door een beleid van 'altijd lage prijzen' en geen aanbiedingen.

Volgens de krant is het opvallend dat de prijzen van melk en kaas fors zijn gedaald. Producten als rijst, persinaasappelen en zonnebloemolie zijn juist sterk gestegen. Ook de prijs van bijvoorbeeld een six-pack Heineken ging 10 pct omhoog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in