Jägermeister laat het beest los
Het Duitse Jägermeister lanceerde deze week in Nederland een nieuwe campagne 'Release the Beast', een nieuwe stap in een herpositionering.
Jägermeister wil met deze campagne jongeren aanspreken en nieuwe merkwaarden (van kruidenlikeurtje naar internationale shooter) claimen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe herpositioneringcampagne is in 2003 gestart en gaat hiermee een volgende fase in.
Belangrijkste doel is het communiceren van nieuwe merkwaarden: 'mannelijk, stoer en internationaal', aldus het drankmerk. Daarnaast wil het merk concurreren met internationale drankmerken en niet met lokale bitters en kruidenlikeuren.
Een trend onder jongeren is het drinken van de drank als shot of in de mix met bijvoorbeeld energy drank. Deze combinatie is komen overwaaien uit de wintersportgebieden. Bert de Winter, brandmanager Jägermeister: 'We richten ons met de campagne op jong volwassenen, maar beseffen ons maar al te goed dat juist de oudere doelgroep erg belangrijk voor ons is. Het is dus niet de bedoeling om te vervreemden, maar om ook jongere mensen kennis te laten maken met de drank'.
'Alleen als ie ijs- en ijskoud is'
Nederland was het eerste exportland van de kruidenlikeur. Ook in de nieuwe campagne blijft de klassiek slogan 'alleen als ie ijs- en ijskoud is' gehandhaafd.
De campagne 'Release the Beast' komt oorspronkelijk uit Canada en loopt ook in Engeland en Zuid-Afrika. Het concept is aangepast voor de Nederlandse situatie.
Auto's vernielen
Achter de Dam in Amsterdam werd 19 november het campagnethema 'Release the Beast' tot leven geroepen. De actie is bedacht door Busted. Vanuit een kooi was het beest ontsnapt dat een spoor van vernieling achterliet. Op zijn weg naar de slijter en de bar vernielde het 'beest' auto's en lantaarnpalen om door de etalage en over het terras een Jägermeister te kunnen bemachtigen.
'Release the Beast' zal te zien zijn in een bioscoopcommercial en printadvertenties, te horen zijn op radio en aanwezig zijn in horecazaken. Ter ondersteuning is er de website www.releasethebeast.nl met downloads en een agenda met de Release the Beast-feesten, die in 2009 zullen plaatsvinden in Rotterdam en Amsterdam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid