Overslaan en naar de inhoud gaan

Jägermeister laat het beest los

Het Duitse Jägermeister lanceerde deze week in Nederland een nieuwe campagne 'Release the Beast', een nieuwe stap in een herpositionering.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Duitse lanceerde deze week in Nederland een nieuwe campagne 'Release the Beast', een nieuwe stap in een herpositionering.

related partner content for mobile comes here

Jägermeister wil met deze campagne jongeren aanspreken en nieuwe merkwaarden (van kruidenlikeurtje naar internationale shooter) claimen.

De herpositioneringcampagne is in 2003 gestart en gaat hiermee een volgende fase in.

Belangrijkste doel is het communiceren van nieuwe merkwaarden: 'mannelijk, stoer en internationaal', aldus het drankmerk. Daarnaast wil het merk concurreren met internationale drankmerken en niet met lokale bitters en kruidenlikeuren.

Een trend onder jongeren is het drinken van de drank als shot of in de mix met bijvoorbeeld energy drank. Deze combinatie is komen overwaaien uit de wintersportgebieden. Bert de Winter, brandmanager Jägermeister: 'We richten ons met de campagne op jong volwassenen, maar beseffen ons maar al te goed dat juist de oudere doelgroep erg belangrijk voor ons is. Het is dus niet de bedoeling om te vervreemden, maar om ook jongere mensen kennis te laten maken met de drank'.

'Alleen als ie ijs- en ijskoud is'
Nederland was het eerste exportland van de kruidenlikeur. Ook in de nieuwe campagne blijft de klassiek slogan 'alleen als ie ijs- en ijskoud is' gehandhaafd.

De campagne 'Release the Beast' komt oorspronkelijk uit Canada en loopt ook in Engeland en Zuid-Afrika. Het concept is aangepast voor de Nederlandse situatie.

Auto's vernielen
Achter de Dam in Amsterdam werd 19 november het campagnethema 'Release the Beast' tot leven geroepen. De actie is bedacht door . Vanuit een kooi was het beest ontsnapt dat een spoor van vernieling achterliet. Op zijn weg naar de slijter en de bar vernielde het 'beest' auto's en lantaarnpalen om door de etalage en over het terras een Jägermeister te kunnen bemachtigen.

'Release the Beast' zal te zien zijn in een bioscoopcommercial en printadvertenties, te horen zijn op radio en aanwezig zijn in horecazaken. Ter ondersteuning is er de website met downloads en een agenda met de Release the Beast-feesten, die in 2009 zullen plaatsvinden in Rotterdam en Amsterdam.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in