Overslaan en naar de inhoud gaan

Innovator wordt Gambler

Met gepaste trots introduceerde Nintendo vandaag haar lang verwachte nieuwskanaal als onderdeel van de online dienstverlening. Hiet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met gepaste trots introduceerde Nintendo vandaag haar lang verwachte als onderdeel van de online dienstverlening. Hiet nieuwskanaal toont het meest recente nieuws in lijsten of fraaie wereldbol die je met die unieke controller echt een zwiep kan geven. Maar wederom is de aankondiging completer dan de dienstverlening.

related partner content for mobile comes here

Want toen Nintendo haar zeer succevolle WII in Europa lanceerde kenden haar eigen community sites het apparaat niet. Het werd niet ondersteund en er was weinig over en voor te vinden op de officiële sites. Zeer vreemd, wanneer je realiseert dat Nintendo een loyalty systeem hanteert voor de aankoop van games en hardware. Zelfs het bezoek van de Nintendo site levert je als geregistreerd lid 5 sterren per dag op. Met die sterren kom je in aanmerking voor gratis extra's om je telefoon, computer en bureau op te sieren. Dat gaat van screensavers tot t-shirts en van gratis games tot metalen beelden van 20 centimeter.

Het nieuwskanaal onderscheidt 7 rubrieken: continentaal, internationaal, sport, kunst, zakelijk, wetenschap en technologie. Dat nieuws is afkomstig van het AP en Nederlandstalig. Hoewel de update reeds 17 uur oud is, heeft Nintendo 'maar liefst' 12 nieuwsberichten en zijn vijf van de zeven rubrieken compleet leeg. Weinig indrukwekkend als je weet dat de concurrentie op hetzelfde toestel (TV) 'teletekst' heet.

Visueel zit het er wel leuk uit. Op de wereldbol, die je kunt draaien, wordt met icoontjes aangegeven dat er op die plek nieuws is. Je klikt en leest. Vooralsnog ontbreken video en audio en Nintendo laat niet weten wat er in de pipeline zit.

Dat Nintendo niet de enige is die producten versneld en onvolledig lanceert, bewees Microsoft vorige week wel weer. Nog voordat het reeds veel geplaagde besturingssysteem Vista (voorheen Longhorn) op de markt is, moest het concern al met schaamrood op de kaken toegeven dat het te maken heeft met diverse 'high impact issues', waarvoor het bedrijf met spoed ServicePack1 aan het ontwikkelen is. Dat wordt echter op zijn vroegst pas in de van dit jaar verwacht.

Het is het voordeel van het niet permantente karakter dat software heeft. In tegenstelling tot drukwerk, laat het zich achteraf wel bijwerken en verbeteren. Ik heb echter wel de indruk dat lanceermomenten steeds verder naar voren worden gehaald en dat er meer en meer op de updatemogelijkheden achteraf wordt vertrouwd. Ik vind 1e generatie gebruikers niet langer innovators, maar eerder gamblers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in