Overslaan en naar de inhoud gaan

(Innovatie) Op stap met Craze, spontaan of gepland

Van klassiek concert tot technoparty, en van megafestijn tot café dansant: uitgaan is een kwestie van keuzes maken. Het is de hartslag van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Craze maakt het je makkelijker door het volledige aanbod in een app te stoppen – en direct te boeken. Het -team ontwikkelde een algoritme dat voorspelt in welke activiteit je geïnteresseerd bent en verzorgt bovendien de kaartverkoop. Medeoprichter George Stoyanov (foto) koos Amsterdam uit als proeftuin van Europa. , een enthousiaste ondernemer uit Bulgarije, licht het concept toe.

related partner content for mobile comes here

Doelgericht op stap gaan
&;Als je een leuk avondje wilt gaan stappen met vrienden, moet je altijd naar verschillende websites om je informatie bij elkaar te sprokkelen. Ik zag hier de mogelijkheid om één platform te creëren waarin het gehele uitgaansaanbod samenkomt en je in één oogopslag kunt zien wat er te doen is in de stad.&;

Bewust voor Amsterdam kiezen
De app is ontwikkeld in Bulgarije. Vanuit daar is George gaan kijken in welke stad in Europa Craze het meest van toepassing zou zijn. &;We hebben veel en langdurig onderzoek gedaan naar steden. We wilden een plaats waar veel en diverse evenementen worden aangeboden, en waar een zeer hoog percentage van de bevolking mobiele apparaten gebruikt om informatie te zoeken op internet, online te betalen, en via apps te reserveren. In Amsterdam kwam dat samen.&; Nadat George besloot om Craze in Amsterdam te lanceren, is hij er zelf gaan wonen.

Vraag en aanbod
De app is gericht op zowel consument als organisator. &;We informeren je over het uitgaansaanbod in de stad en geven je een advies over wat je leuk zou vinden om te doen. Je voert daarvoor je voorkeuren en interesses in, en Craze doet de rest. Aan de kant van de organisatoren bevorderen we de verkoop van tickets.&;

Early bird en last minute
&;We promoten early bird- en last minutetickets. In het eerste geval kun je opgeven dat je tijdig pushnotificaties wilt ontvangen van evenementen in je interessegebied. Dan ben je altijd verzekerd van een kaartje voor jouw favoriete feest. In het tweede geval richten we ons op degenen die willen weten wat ze op korte termijn nog kunnen doen. Evenementen die op de dag zelf nog niet zijn uitverkocht, biedt Craze als last minute aan.&;

Een ontwikkeld team
George heeft een sterk team van vier fulltimers op weten te bouwen. Hij werkt met twee heren die het technische gedeelte op zich nemen en een marketing- en PR-dame. Salesprofessionals en stagiaires werken parttime. &;We zijn allemaal jong, maar ervaren. Iedereen is rond de 24 en 25 jaar. Iedereen heeft een achtergrond bij grote bedrijven als Google en Facebook. Ik hoop ooit ook tot één van hen te behoren.&;

*) Dit is een artikel uit de reeks van de dat ik schreef in samenwerking met mijn collega Lianne Plouvier.

 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in