
Amsterdam heeft de primeur met honderd scooters, maar nog voor april volgend jaar moeten de limoen groene Hoppers in alle vier de grote steden rijden. Op termijn mikt Hopper op uitrol van een Europees Hopper-netwerk, met vestigingen in Berlijn, Londen, Brussel en Madrid.
De Hopperdienst is opgezet met steun van verschillende samenwerkingspartners, waaronder NS, het ministerie van Infrasturctuur en Milieu en de Triodos Bank. De scooters opereren in het centrum van Amsterdam en rijden voor een vast tarief van €2,50.
Daarnaast mikt oprichter/ceo Ruben Beugels op inkomsten uit advertenties. Daarvoor is achter de passagiersplek een advertentiebox gemonteerd, waarin vier Samsung Galaxy tablets zijn verwerkt. Hierop kunnen via wifi advertentie uitingen worden gestuurd. De Hopperbox is uitgerust met een track & trace systeem van TomTom zodat adverteerder kunnen zien waar de advertentie uiting te zien is geweest. Ook Vodafone is partner. Naast de advertentiemogelijkheid op de interactieve tablets krijgen adverteerders ook de mogelijkheid ritjes aan te bieden en de scooters in te zetten voor contractvervoer.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeIn Adformatie vandaag meer over Hopper.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee