Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe trek je nieuw personeel aan in 2016?

Nu we weer over de groei van onze business gaan nadenken, gaat de jacht op talent weer beginnen. Maar hoe haal je dat binnen?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ieder jaar onderzoekt LinkedIn de arbeidsmarkt. Ze rekenen de markt door, geven trends aan, en doen daarvan verslag in een nuttig . En daar kunnen we van leren. Juist als de business weer gaat .

Zo meldt LinkedIn hoe je je als werkgever het best kan profileren op de arbeidsmarkt. Ik geef hieronder de hoofdpunten:

  • De belangrijkste reden om van baan te veranderen is het carrièreperspectief. Laat dus in het wervingstraject zien hoe je de loopbaan van je nieuwe rekruut gaat boosten.
  • Maak in je wervingsboodschap onderscheid tussen de en de ;ers. De eerste groep wil vooruitgang en uitdaging terwijl de tweede groep meer gericht is op de kwaliteit van het management.
  • Sta open voor nieuwe intreders. Mensen afkomstig van een andere bedrijfstak met de vaardigheden die we in een bureau goed kunnen gebruiken, worden nog wel eens over het hoofd gezien.
  • Blijf zenden naar de arbeidsmarkt, ook al heb je op dat moment geen nieuw personeel nodig. De boodschap zal steeds zijn wat jij aan de verbetering van een carrière kan bijdragen.

Is dit nieuw? Nee, echt nieuw is het allemaal niet, maar we kunnen er wel van leren. Talent is en blijft schaars en je moet dus echt je stinkende best doen om het binnen te halen. Daar voortdurend mee bezig zijn, is bepaald geen overbodige luxe.

Het rapport van LinkedIn laat ons nog eens zien dat het voor kandidaten allemaal draait om carrièreperspectief. En dat is niet iets om licht overheen te stappen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in