Goedele verder zonder Sanoma
Uitgeverij Cascade, onderdeel van het Nederlandse Audax herlanceert Goedele, de personality titel rond de Vlaamse televisiepersoonlijkheid en seksuologe Goedele Liekens. De eerste editie moet voor het begin van de zomer in de kiosk liggen.
Sanoma België lanceerde de titel – ook verkrijgbaar in Nederland – in 2007, maar zette het stop in november 2011 vanwege achterblijvende advertentie-inkomsten. Liekens vindt dat een ‘broodjeaapverhaal’. Tegen de Vlaamse krant De Morgen zegt ze: ‘Er is bij Sanoma gewoon te weinig moeite gedaan om adverteerders aan te trekken.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisLiekens verwacht niet dat Sanoma problemen heeft met de herlancering, omdat het zelf heeft besloten met het blad te stoppen. Liekens: ‘Dan kan je er toch niets op tegen hebben dat iemand anders het nog eens probeert?’ Of het magazine Goedele blijft heten, is nog niet zeker. Sanoma onthoudt zich voorlopig van commentaar.
Van de nieuwe Goedele worden 90 duizend exemplaren verspreid. Een ‘aanzienlijk deel’ daarvan ligt in de Nederlandse kiosken. Uitgeverij Cascade geeft ook het wetenschappelijk tijdschrift EOS en het tv-blad Primo TV-gids uit.
Bron: De Morgen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid