Godin: 'Niet elk merk hoeft zich met goede doelen bezig te houden'


Merkenspecialist Martin Lindstrom interviewde voor zijn videoblog voor Adage marketinggoeroe Seth Godin. Onderwerp: The death of charity.
Lindstrom vraagt Godin onder andere of ieder merk zich met goede doelen bezig moet gaan houden. Godin vindt van niet, immers niet iedere consument is in goede doelen geïnteresseerd.
Godin geeft in het filmpje drie aanbevelingen:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
1. Niet elk merk heeft een 'charityplan' nodig.
2. Als je voor deze vorm van maatschappelijk verantwoord ondernemen kiest, moet het geïntegreerd worden in je merk, op een logische en geloofwaardige manier.
3. Overweeg goed of je wilt meedoen aan de trends van duurzaamheid en klimaatverbetering, of dat je je advertentiebudget op een andere manier wilt gebruiken. Want nogmaals: het is niet voor ieder merk relevant.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid