Generatie M(obieltje)
Jongeren van nu zijn zó vergroeid met hun mobieltje dat marketeers wel gek zouden zijn als ze daar niet op inhaakten. Een beetje inzicht in hoe verschillende groepen het beste kunnen worden aangesproken, is daarbij wel geboden. Uit onderzoek in de Verenigde Staten en Pakistan blijkt dat jonge Amerikanen de privacyfactor nogal zwaar laten wegen. Terwijl jonge Pakistani daar veel minder mee zitten.
De laatste groep is sowieso makkelijker te verleiden dan de ‘geharde’ Amerikanen. Ook zijn er verschillen tussen jongens en meisjes wat betreft de gevoeligheid voor mobielemarketingboodschappen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVoor jongens moet er altijd een innovatief (technologisch) element in het geding zijn, zoals een videospelletje. Meisjes vallen over het algemeen voor content waarmee ze hun mobieltje van een persoonlijke touch kunnen voorzien. Maar bij alle jongeren wegen bij deze vorm van marketing ‘vertrouwen’ en ‘waar voor je geld’ krijgen het zwaarst.
Bron: Mit Sloan Management Review
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid