Overslaan en naar de inhoud gaan

Generatie M(obieltje)

Hoe maak je het best gebruik van de mobielemarketingmogelijkheden voor de generatie die is opgegroeid met een mobieltje aan het oor?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jongeren van nu zijn zó vergroeid met hun mobieltje dat marketeers wel gek zouden zijn als ze daar niet op inhaakten. Een beetje inzicht in hoe verschillende groepen het beste kunnen worden aangesproken, is daarbij wel geboden. Uit onderzoek in de Verenigde Staten en Pakistan blijkt dat jonge Amerikanen de privacyfactor nogal zwaar laten wegen. Terwijl jonge Pakistani daar veel minder mee zitten.

related partner content for mobile comes here

De laatste groep is sowieso makkelijker te verleiden dan de ‘geharde’ Amerikanen. Ook zijn er verschillen tussen jongens en meisjes wat betreft de gevoeligheid voor mobielemarketingboodschappen.

Voor jongens moet er altijd een innovatief (technologisch) element in het geding zijn, zoals een videospelletje. Meisjes vallen over het algemeen voor content waarmee ze hun mobieltje van een persoonlijke touch kunnen voorzien. Maar bij alle jongeren wegen bij deze vorm van marketing ‘vertrouwen’ en ‘waar voor je geld’ krijgen het zwaarst.

Bron: Mit Sloan Management Review

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in