Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen kort geding Bacardi en Stap

Bacardi Nederland en Stap (Stichting Alcoholpreventie) hebben in onderling overleg besloten af te zien van een kort geding dat morgen voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Beide partijen onderkennen dat hun opvattingen over hoe het alcoholgebruik onder jongeren tegengegaan dient te worden, verschillen, maar hebben allebei het doel het alcoholgebruik van jongeren onder de 16 jaar tegen te gaan. Eind oktober is een twee jaar geleden afgedane zaak rondom een voorlichtingscampagne van Stap opnieuw via de media in de openbaarheid gebracht. Beide partijen zeggen dit te betreuren, omdat in de afwikkeling nadrukkelijk vertrouwelijkheid was overeengekomen.

related partner content for mobile comes here

Stap berichtte vorige maand over een postercampagne die ze in 2004 wilde voeren. Bacardi gaft destijds aan zich niet in de voorgestelde wijze van campagne voeren te kunnen vinden en maakte bezwaar tegen het gebruik van het merk Bacardi in de campagne.

Stap betreurt het dat door de berichtgeving de foute indruk is gewekt dat Bacardi alcoholvoorlichtingscampagnes van de stichting in het algemeen wilde tegenhouden. Het ging en gaat Bacardi uitsluitend om het gebruik van haar merknaam.

Bacardi meldt de campagne in deze vorm te blijven ontraden, ´maar we zullen deze niet tegenhouden, net zoals wij dat in 2004 niet hebben gedaan´.

Partijen willen de zaak verder laten rusten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in