Geen kort geding Bacardi en Stap


Beide partijen onderkennen dat hun opvattingen over hoe het alcoholgebruik onder jongeren tegengegaan dient te worden, verschillen, maar hebben allebei het doel het alcoholgebruik van jongeren onder de 16 jaar tegen te gaan. Eind oktober is een twee jaar geleden afgedane zaak rondom een voorlichtingscampagne van Stap opnieuw via de media in de openbaarheid gebracht. Beide partijen zeggen dit te betreuren, omdat in de afwikkeling nadrukkelijk vertrouwelijkheid was overeengekomen.
Stap berichtte vorige maand over een postercampagne die ze in 2004 wilde voeren. Bacardi gaft destijds aan zich niet in de voorgestelde wijze van campagne voeren te kunnen vinden en maakte bezwaar tegen het gebruik van het merk Bacardi in de campagne.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSStap betreurt het dat door de berichtgeving de foute indruk is gewekt dat Bacardi alcoholvoorlichtingscampagnes van de stichting in het algemeen wilde tegenhouden. Het ging en gaat Bacardi uitsluitend om het gebruik van haar merknaam.
Bacardi meldt de campagne in deze vorm te blijven ontraden, ´maar we zullen deze niet tegenhouden, net zoals wij dat in 2004 niet hebben gedaan´.
Partijen willen de zaak verder laten rusten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid