Overslaan en naar de inhoud gaan

Dutch Digital Day: van Star Wars tot papierkunst

De hoogtepunten van het derde evenement van branchevereniging Dutch Digital Agencies
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Foto: de sprekers tijdens DDD

related partner content for mobile comes here

Levensgrote standbeelden van Batman en Superman begroeten je aan de deur van Dutch Digital Day (DDD). Het evenement voor werknemers van digitale bureaus vond dit jaar voor de derde keer plaats, wederom in Amsterdam-Noord. DDD is anders dan het gemiddelde marcom-evenement. Geen paneldiscussies, trends of workshops, maar inspiratie uit uiteenlopende branches.

Andere insteek


Organisator Annemieke Deering (Dutch Digital Agencies) zei eerder: ‘Onze doelgroep vereist een andere insteek. Geen bureaupitches, geen verhalen over trends, want deze helden kennen die allang. Wij willen een dag van inspiratie, innovatie en mooie toepassingen van digital bieden.’

Organisator Annemieke Deering (Dutch Digital Agencies) zei eerder: ‘Onze doelgroep vereist een andere insteek. Geen bureaupitches, geen verhalen over trends, want deze helden kennen die allang. Wij willen een dag van inspiratie, innovatie en mooie toepassingen van digital bieden.’

Dat is gelukt. De zaal staat vol met creatieven, developers en leidinggevenden van digitale bureaus. De sprekers op het podium komen niet alleen uit de marketingwereld. Het zijn mensen uit diverse vakgebieden die ieder op hun eigen manier impact maken met digitale techniek. Denk aan journalist Christiaan Triebert, producent Taira Akbar of papier-kunstenares Mandy Smith. Smith maakt overigens ook commercieel werk, zoals onderstaand project voor Plan Nederland.

De sprekers zijn niet allemaal even boeiend, maar wel verrassend. Een van de betere presentaties is van ‘visual effects artist’ Justin van der Lek. Van der Lek komt uit Utrecht, maar woont en werkt nu al een tijdje in de Verenigde Staten. Hij vertelt dat hij van jongs af aan groot fan is van Star Wars en dat de films hem inspireerden om aan de slag te gaan met visual effects. In 2015 kwam zijn droom uit: hij mocht meewerken aan een Star Wars film.

 

 

In zijn presentatie vertelt hij hoe zijn ‘Amerikaanse droom’ uitkwam. Daarnaast laat hij zien hoe hij scènes in actiefilms opbouwt. Een voorbeeld uit Iron Man 3 zie je hieronder.

De meeste presentaties zijn terug te kijken op YouTube. Nog een aanrader: Yu-Kai Chou over gamification.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in