Dunkin' Donuts verleidt Koreanen met ultrasonische tags
Om het restaurant bezoek gedurende de rustige ochtenden te stimuleren heeft Dunkin' Donuts haar restaurants voorzien van utlrasound, waarmee bezoekers met een smartphone kunnen inchecken en daarmee kortingsbonnen ontvangen op hun telefoon, ervan uitgaande dat ze er in geslaagd zijn om op tijd hun bed te zijn uitgekomen.
De app laat de gebruiker vroeg in de ochtend een keuze maken voor 1 van de ontbijtproducten van het Dunkin' Donuts menu en start vervolgens met het aftellen. Als de gebruker in de winkel komt, wordt de ultrasone toon in de winkel opgepikt door zijn smartphone microfoon, waardoor de app weet dat hij in de winkel is en daardoor een kortingsbon toont. In de onderstaande video wordt de werking van het proces weergegeven.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente Altenamorning startup from Yang Keun, Kim on Vimeo.
Een proef in de hoofdstad Seoul is succesvol genoeg gebleken, om de campagne nationaal uit te rollen over 100 vestigingen in heel Zuid-Korea, waardoor iedere Koreaan in staat moet zijn om binnen de vereiste drie uur een Dunkin' Donutsrestaurant te bereiken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid