Overslaan en naar de inhoud gaan

Dunkin' Donuts verleidt Koreanen met ultrasonische tags

De fastfood keten Dunkin' Donuts spoort Koreaanse forensen door middel van ultrasone tags aan tot het eten van vers gebakken producten als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om het restaurant bezoek gedurende de rustige ochtenden te stimuleren heeft Dunkin' Donuts haar restaurants voorzien van utlrasound, waarmee bezoekers met een smartphone kunnen inchecken en daarmee kortingsbonnen ontvangen op hun telefoon, ervan uitgaande dat ze er in geslaagd zijn om op tijd hun bed te zijn uitgekomen.

related partner content for mobile comes here

De app laat de gebruiker vroeg in de ochtend een keuze maken voor 1 van de ontbijtproducten van het Dunkin' Donuts menu en start vervolgens met het aftellen. Als de gebruker in de winkel komt, wordt de ultrasone toon in de winkel opgepikt door zijn smartphone microfoon, waardoor de app weet dat hij in de winkel is en daardoor een kortingsbon toont. In de onderstaande wordt de werking van het proces weergegeven.

from on .

Een proef in de hoofdstad Seoul is succesvol genoeg gebleken, om de campagne nationaal uit te rollen over 100 vestigingen in heel Zuid-Korea, waardoor iedere Koreaan in staat moet zijn om binnen de vereiste drie uur een Dunkin' Donutsrestaurant te bereiken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in