Nationale Nederlanden en Aegon winnen Koninklijke Inhaakwedstrijd De Telegraaf


De vakjury, bestaande uit Lode Schaeffer (voorzitter ADCN), Jan Driessen (voorzitter BVA), Marc Oosterhout (voorzitter VEA) en Gonnie Spijkstra (TMG en inhaakexpert Verse Reclame) hebben alle 47 inhaakadvertenties die rondom de troonswisseling in De Telegraaf zijn geplaatst beoordeeld. De inhakers werden onder andere beoordeeld op spraakmakendheid, originaliteit, creativiteit en de link tussen het merk en de actualiteit.
Volgens de jury zit de historische inhaker er niet bij. Er is geen advertentie die jaren later nog op je netvlies staat. Marc Oosterhout: “Er zijn veel flauwe inhakers gemaakt. Door Oranje en de Koningin te misbruiken met flauwe woordgrappen probeerden adverteerders de omzet te stuwen.”
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNa een kritische selectie kwam de jury tot vijf genomineerden: Nationale Nederlanden, ING, KPN, Aegon en Heineken.
Jan Driessen concludeerde dat het vijf toonaangevende merken zijn die ook bij een bijzondere gebeurtenis als de Kroning toonaangevend moeten zijn. 'Als toonaangevend merk kun je hier niet, níet aan mee doen.'
De jurycriteria
'Het doorslaggevende bij het benoemen van de winnaars zit hem in het centraal stellen van Beatrix. Terwijl KPN, Heineken en ING het merk voorop stelden. Een duidelijke link met het merk haalt in dit geval de kracht uit de boodschap,' aldus Gonnie Spijkstra.
Uiteraard onthield Jan Driessen zich van een stem aangaande de beoordeling van de advertentie van Aegon.
Alle inhaakadvertenties worden gebundeld in een speciale inhakerskrant waarbij de top 5 voorzien wordt van het juryrapport. De creatieve teams achter de bekroonde advertenties JWT Amsterdam en They hebben hiermee vier vliegtickets naar Cannes gewonnen. De adverteerders krijgen een gratis plaatsing in De Telegraaf op 26 april 2014 als inhaker op Koningsdag
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid