Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationale Nederlanden en Aegon winnen Koninklijke Inhaakwedstrijd De Telegraaf

Nationale Nederlanden en Aegon hebben de Koninklijke Inhaakwedstrijd van De Telegraaf gewonnen. Beide adverteerders zijn gisteravond door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vakjury, bestaande uit Lode Schaeffer (voorzitter ADCN), Jan Driessen (voorzitter BVA), Marc Oosterhout (voorzitter VEA) en Gonnie Spijkstra (TMG en inhaakexpert Verse Reclame) hebben alle 47 inhaakadvertenties die rondom de troonswisseling in De Telegraaf zijn geplaatst beoordeeld. De inhakers werden onder andere beoordeeld op spraakmakendheid, originaliteit, creativiteit en de link tussen het merk en de actualiteit.

related partner content for mobile comes here

Volgens de jury zit de historische inhaker er niet bij. Er is geen advertentie die jaren later nog op je netvlies staat. Marc Oosterhout: “Er zijn veel flauwe inhakers gemaakt. Door Oranje en de Koningin te misbruiken met flauwe woordgrappen probeerden adverteerders de omzet te stuwen.”

Na een kritische selectie kwam de jury tot vijf genomineerden: Nationale Nederlanden, ING, KPN, Aegon en Heineken.

Jan Driessen concludeerde dat het vijf toonaangevende merken zijn die ook bij een bijzondere gebeurtenis als de Kroning toonaangevend moeten zijn. 'Als toonaangevend merk kun je hier niet, níet aan mee doen.'

De jurycriteria
'Het doorslaggevende bij het benoemen van de winnaars zit hem in het centraal stellen van Beatrix. Terwijl KPN, Heineken en ING het merk voorop stelden. Een duidelijke link met het merk haalt in dit geval de kracht uit de boodschap,' aldus Gonnie Spijkstra.
Uiteraard onthield Jan Driessen zich van een stem aangaande de beoordeling van de advertentie van Aegon.

Alle inhaakadvertenties worden gebundeld in een speciale inhakerskrant waarbij de top 5 voorzien wordt van het juryrapport. De creatieve teams achter de bekroonde advertenties JWT Amsterdam en They hebben hiermee vier vliegtickets naar Cannes gewonnen. De adverteerders krijgen een gratis plaatsing in De Telegraaf op 26 april 2014 als inhaker op Koningsdag

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in