Overslaan en naar de inhoud gaan

DMSA: gemengde gevoelens over voorgestelde telecomprivacy

De DSMA heeft kritiek op het advies van een Europese commissie om voor ongevraagde reclame via sms een opt-in te laten gelden. De commissie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat terwijl via technische oplossingen wellicht nog voldoende mogelijkheden aan bod komen om bijvoorbeeld onderscheid te maken tussen persoonlijke en commerciële sms-berichten. De Commissie is echter van mening dat door de indringendheid van het medium en het gebrek aan onderscheid tussen persoonlijke en commerciële sms-berichten een heldere opt-out keuze gemaakt moet worden.

related partner content for mobile comes here

De Commissie adviseert verder om bij ongevraagde reclame via e-mail de Europese lidstaten zelf te laten beslissen of een opt-in of een opt-out zou moeten gelden. Dit onderdeel van het voorstel wordt door de DSMA wel met instemming begroet: een eenzijdige opt-out zou de ontwikkeling van e-marketing belemmeren.

Het voorstel om de internetter zelf te laten bepalen hoe hij omgaat met cookies wordt ook positief beoordeeld door de DSMA. In een eerder voorstel werd geschreven dat de surfer voor elk cookie dat hij tegenkomt expliciet toestemming zou moeten geven. Met het voorstel van de Commissie om hiermee wat losser om te gaan, wordt de ontwikkeling van e-commerce ondersteund, concludeert de DSMA. Op 15 mei buigt het Europese Parlement zich over het voorstel van de commissie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in