DMSA: gemengde gevoelens over voorgestelde telecomprivacy


Dat terwijl via technische oplossingen wellicht nog voldoende mogelijkheden aan bod komen om bijvoorbeeld onderscheid te maken tussen persoonlijke en commerciële sms-berichten. De Commissie is echter van mening dat door de indringendheid van het medium en het gebrek aan onderscheid tussen persoonlijke en commerciële sms-berichten een heldere opt-out keuze gemaakt moet worden.
De Commissie adviseert verder om bij ongevraagde reclame via e-mail de Europese lidstaten zelf te laten beslissen of een opt-in of een opt-out zou moeten gelden. Dit onderdeel van het voorstel wordt door de DSMA wel met instemming begroet: een eenzijdige opt-out zou de ontwikkeling van e-marketing belemmeren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet voorstel om de internetter zelf te laten bepalen hoe hij omgaat met cookies wordt ook positief beoordeeld door de DSMA. In een eerder voorstel werd geschreven dat de surfer voor elk cookie dat hij tegenkomt expliciet toestemming zou moeten geven. Met het voorstel van de Commissie om hiermee wat losser om te gaan, wordt de ontwikkeling van e-commerce ondersteund, concludeert de DSMA. Op 15 mei buigt het Europese Parlement zich over het voorstel van de commissie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid