DM-man van het jaar: Harry Koorstra van TPG
Koorstra is bij TPG Post verantwoordelijk voor alle mailactiviteiten. Onder zijn leiding verschenen onder meer instrumenten als MailMonitor en MailEffect voor het verkrijgen van hogere efficiency en effectiviteit van direct mailings, de DM Benchmark voor vergelijking van dm-prestaties en de LoyaltyScan voor inzicht in zaken als koopgedrag, klantenbinding en -tevredenheid. DMSA-voorzitter Rob Benjamens: ‘Koorstra werkt in een markt waarbij bestedingen aan communicatie via de brievenbus 2,3 miljard Euro bedragen. De competitie in deze markt neemt toe door het toetreden van uitstekend opererende concurrenten. In een vroeg stadium heeft hij TPG Post op het spoor gezet van de nieuwe media, online communicatie. Hij doet dit met de terecht stellige overtuiging dat aan de basis van deze nieuwe vormen van commerciële communicatie de technieken en het gedachtegoed van de ‘oude’ beproefde direct marketing staat.’ Ook werd Koorstra geroemd om de manier waarop hij kennis over dm en de mediumtypen en hun werking stimuleert. Dit resulteerde in 2002 in de uitbouw van een DM Competence Center en het verschijnen van nieuwe onderzoeksresultaten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid