Overslaan en naar de inhoud gaan

Commissie ontwikkelt normen vermogensbeleid goede doelen

Op verzoek van de VFI, de brancheorganisatie van de landelijke goede doelen organisaties, gaat een commissie onder voorzitterschap van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aanleiding voor de VFI om de commissie-Hersktröter in te stellen is de onduidelijkheid die in de publieke opinie blijkt te bestaan over het vermogensbeleid van de goede doelen organisaties. Bovendien is vastgesteld, dat binnen de branche op dit punt geen gemeenschappelijk beleid bestaat. Daarom vindt de VFI het noodzakelijk dat er een transparant stelsel van criteria en/of normen voor het vermogensbeleid van goede doelen organisaties moet komen.

related partner content for mobile comes here

De commissie-Hersktröter is gevraagd een dergelijk stelsel van criteria en/of normen te ontwikkelen. Daarbij gaat het ook om regels aan de hand waarvan de instellingen publieke verantwoording kunnen afleggen over hun vermogensbeleid.

Inmiddels is aan accountantskantoor PricewaterhouseCoopers opdracht gegeven een inventariserend onderzoek uit te voeren, dat als basis voor het advies van de commissie moet dienen. De commissie hoopt in het voorjaar van 2003 advies aan het VFI-bestuur uit te brengen. Het advies zal openbaar worden gemaakt.

Bij de VFI zijn 76 erkende goede doelen organisaties aangesloten, die in het bezit zijn van het CBF-Keur of van een Verklaring van geen Bezwaar van het CBF'.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in