Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes Lions: Wederom Goud voor DDB in Print

DDB heeft zojuist tijdens het reclamefestival in Cannes zijn 2e gouden Leeuw in ontvangst genomen. DDB won de prijs voor de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De andere Nederlandse vermeldingen redden het niet. Jurylid Raymond van Schaik (Etcetera): ‘Ik ben tevreden over de uitslag. Er verdwijnen in de eerste ronde een hoop inzendingen waar je niets meer aan kunt doen. Uiteindelijk was de campagne van Alfred nog redelijk dichtbij een prijs, maar die kreeg toch een paar stemmen te weinig.’

related partner content for mobile comes here

De Grand Prix ging naar DDB Zuid-Afrika voor de campagne voor Energizer batterijen. In de uitingen is te zien wat kinderen gaan doen als ze zich vervelen doordat hun electrische speelgoed ermee is opgehouden. Juryvoorzitter Craig Davis (JWT): ‘Het is een hele universele waarheid, iedereen met kinderen herkent dat. De campagne heeft charme en het is goed voor het product.’
De runner-up, ook Van Schaik’s favoriet, was een Thaise campagne voor Alcatizer die uiteindelijk werd teruggetrokken. Zowel Davis als de festivalorganisatie wilde hierop geen commentaar geven. Van Schaik: ‘Zo zie je maar dat je nooit onzin of scam ads moet insturen. Het gevolg is dat je er nooit meer een prijs mee kan winnen.’

Zeer opvallend was dat de Verenigde Staten geen enkele bekroning kreeg ondanks 615 inzendingen en dat slechts 1 van de 293 Britse inzendingen werd bekroond. Een hard gelach voor de traditioneel sterke landen. Davis: ‘We zien niet uit welk land het werk komt, dus tot op dit moment realiseerden we ons het niet. Ik weet dus niet wat er is gebeurd, het zat er gewoon niet bij.’
In totaal werd 1 Grand Prix, 9 goud, 29 zilver en 54 brons uitgereikt, iets minder dan vorig jaar.

Grand Prix Press: Energizer batterijen; DDB Zuid-Afrika (klik afbeelding voor een vergroting)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in