Overslaan en naar de inhoud gaan

BSUR tekent voor internationale reclamecampagne Glenmorangie

In de campagne voor het Schotse whiskymerk staat het thema ‘onnodig goed gemaakt’ centraal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Unnecessarily Well Made’, dat is het uitgangspunt voor de reclamecampagne voor het Schotse , gemaakt door BSUR. In de campagne worden eenvoudige ‘maar overweldigende’ beelden gebruikt van het merkembleem van Glenmorangie, ‘the Signet’. Dat embleem werd voor de campagne uitgesneden uit eikenhout (waarop de whisky wordt gelagerd) en nagemaakt in massief koper (waarin de whisky wordt gestookt).

related partner content for mobile comes here

Het embleem is gebaseerd op een raadselachtige steen uit de 8e eeuw, de &;&; (nu in het Schots Historisch Museum in Edinburgh). Twee kunstenaars, de houtbewerker Ian Agrell en de koperbewerker Pierre Matter werkten maandenlang aan hun versie van de steen.


Fotograaf Olivier Arnaud op de set

Het thema is gekozen om ‘buitengewone expertise en ambachtelijkheid’ die komen kijken bij het vervaardigen van de whisky te benadrukken. ‘De cultuur van Glenmorangie is dat je dingen “onnodig goed maakt”. Dat is niet noodzakelijkerwijs zichtbaar, maar dat doe je gewoon.’

De beelden die geschoten zijn door de Franse Fotograaf worden op internationale schaal toegepast in printadvertenties (zie onderaan dit bericht) en buitenreclame.

In onderstaande video komen de ambachtslieden aan het woord die de meesterstukken maakten:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Credits
Glenmorangie (LVMH)
International Director   : David White
Global Marketing Manager: Michael Atkinson
Creative Services Director: Francois Agathange Hallopeau

BSUR Amsterdam
Client Service Director:  Fiona Bamber
Creative Director: Shandor Gancs
Head of Strategy: Stein Janssen
Account Director: Niels Spaans
Strategy Director: Antonin Jamond
Design: Robert-Jan Hoesman, Alex de Raaff
Art Director: Simon van Gorkum
Copy Writer: Craig Morrison/ Janna Stolp
Agency Producer / Art buy: Judith Kampman  
Project Manager: Martha Kenny

Production:
Wood Master Carver: Ian Agrell
Copper Artist: Pierre Matter
Photographer: Olivier Arnaud
Production company: Rose Paris
Retouch company: Rawsource | Magic
Behind the scenes film: Schmick

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in