Overslaan en naar de inhoud gaan

Brochure Essent in strijd met reclamecode

Een brochure over Groene Stroom - het ‘milieuvriendelijke alternatief’ - van Essent is volgens de Reclame Code Commissie in strijd met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Essent erkent dat zij de juistheid van de in de brochure vermelde ‘absolute milieuclaims’ niet kan aantonen. De RCC had Essent al op 11 december 2001 aanbevolen niet meer op deze manier reclame te maken.

related partner content for mobile comes here

De RCC ontving verder diverse klachten over een mailing in een vaal blauwe envelop dier erg op de bekende Belastingdienst envelop leek, maar van het datingbedrijf Just2Match bleek te zijn. In de envelop zit een brief waarop staat: ‘Ontmoetingsdienst’ en ‘Herinnering’.
De RCC acht de mailing in strijd met de Benelux Merkenwet, verder is de mailing niet voldoende herkenbaar als reclame. Ook is volgens de Commissie de handelswijze van Just2Match onrechtmatig tegenover de Belastindienst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in