Overslaan en naar de inhoud gaan

WHO en FAO: tv-reclame ongezond voor kinderen

Tv-reclame voor fast foods en tussendoortjes draagt bij aan de toename van vetzucht. Dit zegt een studie in opdracht van de World Health…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek wil een wetenschappelijke basis vinden voor de relatie tussen voedingsgewoonten, inspanning en chronische ziekten, zoals vetzucht, diabetis en hart- en vaatziekten. De onderzoekers leggen met name voor kinderen een verband tussen overgewicht en reclame voor voedingsmiddelen. De onderzoekers: ‘Een deel van de consistente en sterke relatie tussen tv-kijken en overgewicht bij kinderen kan verband houden met de voedingsmiddelenreclame waaraan kinderen worden blootgesteld.’

related partner content for mobile comes here

Junkfood wordt volgens de onderzoekers ondersteund met gigantische communicatiebudgetten, die de kinderen aanzetten tot zeuren en dat is precies waar de ouders niet tegen bestand zouden zijn.

WHO en FAO zien het 116 pagina’s tellende rapport () als een eerste stap in de formulering van een globale strategie die op de World Health Assembly in 2004 moet worden gepresenteerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in