WHO en FAO: tv-reclame ongezond voor kinderen


Het onderzoek wil een wetenschappelijke basis vinden voor de relatie tussen voedingsgewoonten, inspanning en chronische ziekten, zoals vetzucht, diabetis en hart- en vaatziekten. De onderzoekers leggen met name voor kinderen een verband tussen overgewicht en reclame voor voedingsmiddelen. De onderzoekers: ‘Een deel van de consistente en sterke relatie tussen tv-kijken en overgewicht bij kinderen kan verband houden met de voedingsmiddelenreclame waaraan kinderen worden blootgesteld.’
Junkfood wordt volgens de onderzoekers ondersteund met gigantische communicatiebudgetten, die de kinderen aanzetten tot zeuren en dat is precies waar de ouders niet tegen bestand zouden zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWHO en FAO zien het 116 pagina’s tellende rapport (http://www.who.int/hpr/NPH/docs/who_fao_expert_report.pdf) als een eerste stap in de formulering van een globale strategie die op de World Health Assembly in 2004 moet worden gepresenteerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid