Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com support campagne 'Steun je boekhandel' met onbekend bedrag

Ook al riep CPNB het publiek op om 'bij uw favoriete boekhandel te kopen' - de concurrentie dus - steunt Bol.com het boekenvak ruimhartig.
Steun je boekhandel
Steun je boekhandel
© CPNB
Steun je boekhandel
Steun je boekhandel
© CPNB

Bol.com heeft de Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) gesteund met een onbekend bedrag. Het zou om 'een substantieel bedrag' gaan. De webwinkel steunt hiermee de actie van CPNB om mensen op te roepen boeken te kopen bij hun favoriete boekhandel.

related partner content for mobile comes here

Directeur boeken bij Bol.com, Annet Scheermeijer, licht toe: 'Deze bijdrage kan door CPNB bijvoorbeeld worden besteed aan het voortzetten van de campagne #steunjeboekhandel of aan een initiatief om lezen te stimuleren zoals de #ikleesthuis-campagne. Nu de boekwinkels in de steden en dorpen door de coronamaatregelen tijdelijk dicht zijn, worden er veel minder boeken verkocht en dat vinden we een zorgelijke ontwikkeling voor het leesklimaat in Nederland. Met onze extra financiële bijdrage aan CPNB hopen wij te kunnen helpen bij de ondersteuning van het gehele boekenvak.'

Niet anti-Bol

De campagne 'Steun je boekhandel', is duidelijk bedoeld om 'de boekhandel bij jou in de buurt' een steuntje in de rug te geven. De boodschap in de radiocommercial was bijvoorbeeld: 'Wilt u dat uw favoriete boekhandel na de lockdown nog bestaat, koop dan nu een boek.' (Zie ook het beeld boven dit bericht.) De woordvoerder beaamt dat de actie gericht was op het steunen van de favoriete fysieke boekhandel.

Maar hij haast zich tegelijkertijd te zeggen dat CPNB het belang van de webwinkel onderkent. 'Bol.com is ook een boekhandel, de grootste van Nederland zelfs. Onze campagne was vooral gericht op fysieke winkels, maar niet anti-Bol.com.'

De actie van CPNB gaat nog steeds door, maar is eenmalig. 'Wij voeren nooit acties om winkels te steunen, daar zijn wij niet voor. Maar vanwege de grote problemen die boekwinkels hebben, zagen we de noodzaak. Als een kledingwinkel of koffietentje verdwijnt, komt er wel weer een nieuwe voor in de plaats. Bij boekhandels gaat dat moeilijker. Zeker in kleinere plaatsen.'

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in