Albert Heijn blijft onverminderd inzetten op kiloknallen
Ook Deen blijft vol op het orgel gaan van vleesaanbiedingen zonder dierenwelzijnskeurmerk.
Jaar op jaar zet Albert Heijn steviger in op promoties van vlees zonder dierenwelzijnskeurmerk. In 2018 voerde Albert Heijn de lijst aan met 1292 ‘kiloknallers’, in 2019 waren dat er 1526 en vorig jaar bleef de teller pas steken op 1563. Dat blijkt uit de jaarlijkse rapportage van Wakker Dier, de ‘Kiloknallermonitor’. Wakker Dier, dat de Kiloknaller-campagne als één van zijn belangrijkste instrumenten ziet, zegt al jaren dat supermarkten zo snel mogelijk moeten stoppen met kiloknallen. ‘Kiloknallen drijft de vraag naar dit leedvlees verder op. Het is tijd dat supermarkten hun klanten juist verleiden tot diervriendelijkere keuzes.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid